Günümüzde ticari amaçlı yük ve yolcu taşımada kullanılan araçlarda çevre kirliliği azaltmak ve yakıt ekonomisinin sağlanması açısından enerji kaynağı olarak doğal gaz kullanılmaktadır. Hususi araçlar içinde doğal gaz kullanımı yaygınlaşmaktadır. Bu araçlarda yakıt dolumu için istasyonlarda yüksek basınçlı doğal gaz (CNG) kompresörü kullanılmaktadır. Araçların dolum yaptığı merkezlerde bulunan CNG kompresörler şehir şebekesinden aldıkları doğal gazı 200-250 bar basınçta CNG tanklarına doldurmakta ve tanklardan araçların deposuna iletilmektedir. Bu çalışmada tasarımı ve imalatı yapılan 4 pistonlu CNG kompresör prototipi şehir içi şebeke hattından 0.022 bar basınçla alınan doğal gazı 200 bar basınçlara sıkıştırmaktadır. İmalatı yapılan kompresörün debi ve basınç testleri yapılarak sonuçlar kısmında verilmiştir. Ayrıca CNG kompresörünün enerji performans testleri ve hesaplamaları yapılmıştır.
Nowadays, the natural gas has been used as energy resource to decrease environment pollution and support fuel economy in the vehicles, which are used in commercial load and passenger transport. Using natural gas has become prevalent in private vehicles. In this vehicles, high pressure natural gas compressor are used to fuel up in the station. CNG compressor, which is located in the center of filling up the vehicles, fill up natural gas to the CNG tank at 200-250 bar pressure, which is taken to the inner city lines, and natural gas has been transmitted from tanks to the storage of vehicles. In this study, the four-piston CNG compressor prototype that is designed and manufactured has been compressing the natural gas, which has been taken with a 0.022 bar pressure from the inner-city lines into 200 bar pressure. The pressure and flow tests of compressor that is manufactured have been given at result section. Moreover, energy performance tests and calculations of CNG compressor has been made
Diğer ID | JA82FR48GN |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 19 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.