Bu çalışmanın amacı Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavı’na başvuran adayların öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmaya 192 kadın (yaş= 19.56±1.71) 407 erkek (yaş= 20.05±1.92) olmak üzere toplam 599 öğrenci (yaş= 19.89±1.87) katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Erkuş, Sanlı, Bağlı ve Güven (2000) tarafından öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları belirlemeye yönelik geliştirilen “Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Bağımsız t-testi analiz sonuçları kadın ve erkek adayların öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını ortaya koymuştur, p>.05. Kadın (= 4.66) ve erkek (= 4.59) adayların öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanları benzerlik göstermekle birlikte 3 puan üzerinde ve olumludur. Bununla birlikte adayların yaşları ve Yükseköğretime Geçiş Sınavı-YGS puanları ile öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacı ile Pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Analiz sonuçları adayların yaşları ve öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanları arasında (r= .06, n= 599, p> .05) ve YGS puanı ve öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanı arasında (r= -.003, n= 599, p> .05) istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır
Tutum öğretmen adayı öğretmenlik mesleğine karşı tutum beden eğitimi öğretmenliği
Bu çalışmanın amacı Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavı’na başvuran adayların öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmaya 192 kadın (x̅yaş= 19.56±1.71) 407 erkek (x̅yaş= 20.05±1.92) olmak üzere toplam 599 öğrenci (x̅yaş= 19.89±1.87) katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Erkuş, Sanlı, Bağlı ve Güven (2000) tarafından öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları belirlemeye yönelik geliştirilen “Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Özel yetenek sınavına başvuran kadın ve erkek adayların öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarında fark olup olmadığını belirlemek üzere yapılan bağımsız t-testi analiz sonuçları istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını ortaya koymuştur. Kadın (x̅= 4.66) ve erkek (x̅= 4.59) adayların öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanları benzerlik göstermekle birlikte 3 puan üzerinde ve olumludur. Bununla birlikte adayların yaşları ve Yükseköğretime Geçiş Sınavı-YGS puanları ile öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacı ile Pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Analiz sonuçları adayların yaşları ve öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanları arasında (r= .06, n= 599, p> .05) ve YGS puanı ve öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanı arasında (r= -.003, n= 599, p> .05) istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Araştırma bulguları kadın ve erkek öğrencilerin öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarında anlamlı bir fark olmadığını ve tutum puanlarının olumlu olduğunu ortaya koymuştur. Benzer biçimde öğrencilerin yaşları ve YGS puanları ile öğretmenlik mesleğine karşı tutumları arasında anlamlı bir ilişki olmadığını ortaya koymuştur.
Tutum öğretmen adayı öğretmenlik mesleğine karşı tutum beden eğitimi öğretmenliği
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | PHYSICAL EDUCATION AND SPORT |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 2 |