Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 2, 1 - 9, 15.05.2019

Öz

Kaynakça

  • Arnold, J.”Kariyer ve Kariyer Yönetimi”, Chockalingam V. vd. (der.), Endüstri, İş ve Örgüt Psikolojisi El Kitabı, Cilt 2, içinde Literatür Yayınları; İstanbul, 2009.
  • Arslan, R., & Demirci, K. Örgütlerde Öğrenen Örgüt Kültürüne İlişkin Algıların Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi ve Kamu Kurumunda Bir Uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 43(43), 24-38, 2015.
  • Arslantaş, Cem Cüneyt. Öğrenen Organizasyonlar ve Öğrenen Organizasyonlarda Örgüt İçi Bütünleşmeyi Etkileyen Unsurlara Yönelik Bir Araştırma, Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003.
  • Arthur, M. B., Khapova, S. N., ve Wilderom, C. P. M. “Career Success in a Boundaryless Career World”, Journal of Organizational Behavior, Vol. 26, 177–202, 2005.
  • Avcı, U., İşletmelerde Örgütsel Öğrenme Örgütsel Performans İlişkisi: Konaklama İşletmelerinde Örgütsel Öğrenme-Örgütsel Performans İlişkisine Yönelik İnceleme, Yüksek Lisans Projesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta, 2005.
  • Ay, F. A., Filizöz, B., & Öncül, M. S. (2015). Kariyer yönetimi uygulamalarının iş tatminine etkisi: Kamu ve özel sağlık çalışanlarına yönelik bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 45-61.
  • Aydemir, N. (1995). 2000'li Yıllara Doğru Özel Sektör imalat Sanayiinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kariyer Arayışları, TÜGİAD.
  • Aytaç, S. (2005). Çalışma yaşamında kariyer yönetimi, planlaması, geliştirilmesi, sorunları. Ezgi Kitabevi.Baruch, Y. & Budhwar, P. S. (2006). A comparative study of career practices for management staff in Britain and India. International Business Review, 15(1), 84-101.Bayraktaroğlu, S. (2006). İnsan Kaynakları Yönetimi. Sakarya : Gazi Kitabevi.Braham, B.J. (1998). Öğrenen Bir Organizasyon Yaratmak, Rota Yayınları, Etkin Yönetim Dizisi, 18, İstanbul.
  • Chin, W.W. (1998). Commentary Issues and Option on Structural Equation Modelling, MIS Quarterly, 20(1), 7-16.
  • Güzelcik, E. (1999). Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Jerez-Gomez, P., Céspedes-Lorente, J. & Valle-Cabrera, R. (2005). Organizational learning capability: a proposal of measurement. Journal of business research, 58(6), 715-725.
  • Koçel, T. (2007). İşletme Yöneticiliği, Arıkan Yayınevi, İstanbul.
  • Lau, J. (2006). Guidelines on information literacy for lifelong learning. IFLA, Veracruz.
  • McGill, M.E. & Slocum, J. W. (1993). Unlearning The Organization, Organization Dynamics, 22(2), 67-79.
  • Meehl, P.E. (1990). Why Summaries of Research on Psychological Theories Are Often Uninterpretable, Psychological Reports, 66, 195-244.
  • Okumuş, K. (2013). Liderlik Tarzları, Örgütsel Öğrenme Yeteneği, Yenilik ve Firma Performansı İlişkisi, Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Strateji Bilimi Anabilim Dalı, Gebze.
  • Öncül, M. S., Akın, A., Yüksel İ. (2009). Kariyer Yönetimi İle Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkinin Analizine Yönelik Bir Görgül Çalışma, 17.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, 21-23 Mayıs 2009 Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İşletme Bölümü, 710- 715.
  • Öztürk, Z. & Teber, S. (2006). Kariyer yönetiminin çalışan motivasyonuna etkileri: Jandarma Havacılık Komutanlığı örneği. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 67-91.
  • Öztürk, Z. (2013). Kamu kurumlarında motivasyon. Uzman Bakış, Maliye Uzmanları Derneği, 32-41.
  • Öztürk, Z., & Teber, S. (2006). Kariyer yönetiminin çalışan motivasyonuna etkileri: Jandarma Havacılık Komutanlığı örneği. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 67-91.
  • Öztürk, Z., Dündar, H. (2003). Örgütsel Motivasyon ve Kamu Çalışanlarını Motive Eden Faktörler, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(2), 57-67.
  • Raabe, B., Frese, M., & Beehr, T. A. (2007). Action regulation theory and career self- management. Journal of Vocational Behavior, 70(2), 297-311.
  • Sadullah, Ö. & Kanten, S. (2009). A research on the effect of organizational safety climate upon the safe behaviors. Ege Academic Review, 9(3).
  • Senge, P M. (1997). Beşinci Disiplin: Öğrenen Organizasyon Düşünüşü ve Uygulaması, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Senge, P.M. (2006). Beşinci Disiplin, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Şentürk, F. K. (2017). Etik Liderliğin Belirleyicileri Olarak Kişilik, Örgüt Kültürü ve Dini Yönelim: Antalya’daki Dört ve Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(3), 186-206.
  • Sezer, Ş., & Akan, D. (2014). Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri ile Okulların Öğrenen Örgüt Olma Düzeyi Arasındaki İlişki, Turkish Journal of Educational Studies, 1(2).
  • Şimşek, M. Ş., Çelik, A., & Akatay, A. (2007). Kariyer yönetimi ve insan kaynakları yönetimi uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Sturges J., Guest, D, Conway, N and Davey, M. K. (2002). A Longitudinal Study Of The Relationship Between Career Management And Organizational Commitment Among Graduates in The First Ten Years At Work. Journal of Organizational Behavior, 23: 731-748.
  • Tan, F. Z. (2015). Definition and conceptual separation learning, organizational learning and learning organizations terms. Business & Management Studies: An International Journal, 2(2).
  • Uyargil, C., Adal, Z., Ataay, İ. D., Acar, A. C., Özçelik, O., Dündar, G., Sadullah, Ö. & Tüzüner, L. (2010). İnsan kaynakları yönetimi, Beta Basım, İstanbul, 3. Yazıcı, S. (2001). Öğrenen Organizasyonlar, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Yıldırım, R., & Akçay, R. C. (2017). Sürekli Eğitim Merkezi Öğretim Elemanlarına Göre Yaşam Boyu Öğrenme Hizmetleri Yönetsel Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 40-63.

Effects of organizational learning on organizational career management: Example of faculty of sport sciences

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 2, 1 - 9, 15.05.2019

Öz

The purpose of this study was to investigate the effects of organizational learning on organizational career management. Purposive sampling method was used to collect data. Sample of this study consisted total of 120 academic staff from different faculty of sport sciences of public universities in Turkey. A questionnaire form created to assess organizational learning (Jerez-Gomez et al., 2005) and organizational career management (Sturges et al., 2002) perceptions of participants. Descriptive statistics (percentage and frequency) values were analysed to evaluate demographical properties of participants. To determine normal distribution of data, skewness and kurtosis values were evaluated. Factor analysis was applied to evaluate factor structures for scales. To determine whether structures obtained after factor analysis showed difference for demographical properties of participants, t-test and ANOVA test were applied. This analysis indicated no difference. After this analysis, regression analysis was applied to determine the effect of organizational learning on organizational career management. Based on regression analysis results, it was determined that organizational learning concept had effects on career management processes within organization.

Kaynakça

  • Arnold, J.”Kariyer ve Kariyer Yönetimi”, Chockalingam V. vd. (der.), Endüstri, İş ve Örgüt Psikolojisi El Kitabı, Cilt 2, içinde Literatür Yayınları; İstanbul, 2009.
  • Arslan, R., & Demirci, K. Örgütlerde Öğrenen Örgüt Kültürüne İlişkin Algıların Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi ve Kamu Kurumunda Bir Uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 43(43), 24-38, 2015.
  • Arslantaş, Cem Cüneyt. Öğrenen Organizasyonlar ve Öğrenen Organizasyonlarda Örgüt İçi Bütünleşmeyi Etkileyen Unsurlara Yönelik Bir Araştırma, Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003.
  • Arthur, M. B., Khapova, S. N., ve Wilderom, C. P. M. “Career Success in a Boundaryless Career World”, Journal of Organizational Behavior, Vol. 26, 177–202, 2005.
  • Avcı, U., İşletmelerde Örgütsel Öğrenme Örgütsel Performans İlişkisi: Konaklama İşletmelerinde Örgütsel Öğrenme-Örgütsel Performans İlişkisine Yönelik İnceleme, Yüksek Lisans Projesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta, 2005.
  • Ay, F. A., Filizöz, B., & Öncül, M. S. (2015). Kariyer yönetimi uygulamalarının iş tatminine etkisi: Kamu ve özel sağlık çalışanlarına yönelik bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 45-61.
  • Aydemir, N. (1995). 2000'li Yıllara Doğru Özel Sektör imalat Sanayiinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kariyer Arayışları, TÜGİAD.
  • Aytaç, S. (2005). Çalışma yaşamında kariyer yönetimi, planlaması, geliştirilmesi, sorunları. Ezgi Kitabevi.Baruch, Y. & Budhwar, P. S. (2006). A comparative study of career practices for management staff in Britain and India. International Business Review, 15(1), 84-101.Bayraktaroğlu, S. (2006). İnsan Kaynakları Yönetimi. Sakarya : Gazi Kitabevi.Braham, B.J. (1998). Öğrenen Bir Organizasyon Yaratmak, Rota Yayınları, Etkin Yönetim Dizisi, 18, İstanbul.
  • Chin, W.W. (1998). Commentary Issues and Option on Structural Equation Modelling, MIS Quarterly, 20(1), 7-16.
  • Güzelcik, E. (1999). Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Jerez-Gomez, P., Céspedes-Lorente, J. & Valle-Cabrera, R. (2005). Organizational learning capability: a proposal of measurement. Journal of business research, 58(6), 715-725.
  • Koçel, T. (2007). İşletme Yöneticiliği, Arıkan Yayınevi, İstanbul.
  • Lau, J. (2006). Guidelines on information literacy for lifelong learning. IFLA, Veracruz.
  • McGill, M.E. & Slocum, J. W. (1993). Unlearning The Organization, Organization Dynamics, 22(2), 67-79.
  • Meehl, P.E. (1990). Why Summaries of Research on Psychological Theories Are Often Uninterpretable, Psychological Reports, 66, 195-244.
  • Okumuş, K. (2013). Liderlik Tarzları, Örgütsel Öğrenme Yeteneği, Yenilik ve Firma Performansı İlişkisi, Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Strateji Bilimi Anabilim Dalı, Gebze.
  • Öncül, M. S., Akın, A., Yüksel İ. (2009). Kariyer Yönetimi İle Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkinin Analizine Yönelik Bir Görgül Çalışma, 17.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, 21-23 Mayıs 2009 Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İşletme Bölümü, 710- 715.
  • Öztürk, Z. & Teber, S. (2006). Kariyer yönetiminin çalışan motivasyonuna etkileri: Jandarma Havacılık Komutanlığı örneği. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 67-91.
  • Öztürk, Z. (2013). Kamu kurumlarında motivasyon. Uzman Bakış, Maliye Uzmanları Derneği, 32-41.
  • Öztürk, Z., & Teber, S. (2006). Kariyer yönetiminin çalışan motivasyonuna etkileri: Jandarma Havacılık Komutanlığı örneği. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 67-91.
  • Öztürk, Z., Dündar, H. (2003). Örgütsel Motivasyon ve Kamu Çalışanlarını Motive Eden Faktörler, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(2), 57-67.
  • Raabe, B., Frese, M., & Beehr, T. A. (2007). Action regulation theory and career self- management. Journal of Vocational Behavior, 70(2), 297-311.
  • Sadullah, Ö. & Kanten, S. (2009). A research on the effect of organizational safety climate upon the safe behaviors. Ege Academic Review, 9(3).
  • Senge, P M. (1997). Beşinci Disiplin: Öğrenen Organizasyon Düşünüşü ve Uygulaması, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Senge, P.M. (2006). Beşinci Disiplin, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Şentürk, F. K. (2017). Etik Liderliğin Belirleyicileri Olarak Kişilik, Örgüt Kültürü ve Dini Yönelim: Antalya’daki Dört ve Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(3), 186-206.
  • Sezer, Ş., & Akan, D. (2014). Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri ile Okulların Öğrenen Örgüt Olma Düzeyi Arasındaki İlişki, Turkish Journal of Educational Studies, 1(2).
  • Şimşek, M. Ş., Çelik, A., & Akatay, A. (2007). Kariyer yönetimi ve insan kaynakları yönetimi uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Sturges J., Guest, D, Conway, N and Davey, M. K. (2002). A Longitudinal Study Of The Relationship Between Career Management And Organizational Commitment Among Graduates in The First Ten Years At Work. Journal of Organizational Behavior, 23: 731-748.
  • Tan, F. Z. (2015). Definition and conceptual separation learning, organizational learning and learning organizations terms. Business & Management Studies: An International Journal, 2(2).
  • Uyargil, C., Adal, Z., Ataay, İ. D., Acar, A. C., Özçelik, O., Dündar, G., Sadullah, Ö. & Tüzüner, L. (2010). İnsan kaynakları yönetimi, Beta Basım, İstanbul, 3. Yazıcı, S. (2001). Öğrenen Organizasyonlar, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Yıldırım, R., & Akçay, R. C. (2017). Sürekli Eğitim Merkezi Öğretim Elemanlarına Göre Yaşam Boyu Öğrenme Hizmetleri Yönetsel Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 40-63.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm SPORT MANAGEMENT
Yazarlar

Şeniz Parlakkılıç Büyükakgül

Ahmet Azmi Yetim

Yayımlanma Tarihi 15 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Parlakkılıç Büyükakgül, Ş., & Yetim, A. A. (2019). Effects of organizational learning on organizational career management: Example of faculty of sport sciences. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 10(2), 1-9.