The recognition of so-called Armenian “genocide” as apolitical campaign of Armenian Diaspora have went to great lengths totry and convince the world that there is a possibility to recognize historicalfacts and legal notions through the political “legalization” if one shall tryhard enough. Indeed some of the recognitions made by the stateinstitutions of different countries around the world have raised a questionof the legality and implications of such actions. This article will look atthe issue from the perspective of the case Perincek vs Switzerland andargue that the Armenian “genocide” cannot be considered a historicalfact but a political mythology through the analysis of international law
Ermeni Diasporası tarafından bir siyasi kampanya olarak yürütülensözde Ermeni soykırımının tanınması yolundaki gayretler, dünyayı tarihselgerçeklerin ve hukuksal kavramların siyasi “meşrulaştırma” yoluylatanınabileceği hususunda ikna etmek için her yola başvurmuştur. Nitekim,dünyadaki farklı devletlerin kurumları tarafından yapılan tanımalar butür hareketlerin meşruiyeti ve bunların ne gibi sonuçları olabileceğisorularını gündeme getirmiştir. Bu makale, konuyu Perinçek-İsviçredavası üzerinden değerlendirecek ve sözde Ermeni soykırımının tarihselbir gerçeklik değil, ancak siyasi bir masal olarak kabul edilebileceği teziniuluslararası hukuk analizi çerçevesinde savunacaktır
Soykırım Tanıma Hukuk Suç AİHM Ermenistan Azerbaycan İsviçre Türkiye
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Publication Date | May 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 29 |