Osmanlı İmparatorluğu'nun Batı müziği üzerindeki birincil etkisi -buna
birinci Viyana ekolünün bestecileri üzerindeki çok büyük etkisi de dahil olmak
üzere- Osmanlı askeri bandoları üzerinden olmuştur. Bu etkinin en uzun süreli olanı
Batı Avrupa ve Amerika bando gelenekleri üzerinde olmuştur.
Osmanlı İmparatorluğu ile Batı Avrupa arasındaki temel etkileşim askeri
rekabettir. Bu nedenle Osmanlı devri Türk Müziğinin Batı Müziği üzerindeki etkisinin (Osmanlı Askeri Bandosu) mehterhane üzerinden olması şaşırtmamalıdır.
Bu makale hem bu müzikal etkileri, hem de bu etkileri yaratan veya sınırlayan tarihi,
müzikal ve sosyal etkileri araştırmayı amaçlamaktadır.
Müziği bu konu için kritik olan Wolfğang Amadeus Mozart kendi müziğinde
iki tür Türklük tanımlamıştır. İlk olarak "Türk Müziği" basitçe belirli vurmalı
çalgıların kullanıldığı müzik anlamına gelirken, ikinci olarak ise "alaturka" (Türk
Biçiminde, Türk Stilinde) melodik, armonik ve ritmik açıdan Türk Müziğini taklit
eden müzik anlamında kullanılmıştır [1]. Mehterhanenin Batı Müziği üzerindeki
etkileri iki geniş kategoride incelenebileceğinden Türk Müziği ve alaturka arasındaki
bu ayrım önemlidir. Alaturkanın etkisi kısa sürmüş ve sınırlı olmuştur. Daha çok Batı
müziğinin klasik dönemini etkilemiştir. Türk Müziği ise pek yaygın kabul görmese
de özellikle askeri ve bando müziği üzerinde çok derin ve uzun süreli etki yapmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Çeviri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 |
Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.