Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Farklı Lise Türlerinde Eğitim Gören Öğrencilerin Okul Kültürüne Yaklaşımları ve Okul Kültüründen Beklentileri

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 45 - 66, 06.07.2023

Öz

Bu araştırmanın amacı, farklı lise türlerinde eğitim gören öğrencilerin okul kültürüne yönelik yaklaşım ve beklentilerini ortaya koymaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019 yılı Aralık ayı itibariyle Ankara’daki beş farklı lisede eğitim gören 278’i erkek, 256’sı kadın toplam 534 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma grubunun % 26,6’sı 9. sınıf, % 25,7’si 10. sınıf, %25,8’i 11. sınıf ve %21,9’u 12. sınıf öğrencisidir. Verilerin toplanması amacıyla 20 sorudan oluşan bir anket formu geliştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin okul kültürü bağlamında ‘güven ortamı’, ‘adil ve hakkaniyetli uygulama’, ‘bireysel yeteneklerin geliştirilmesine fırsat sunma’, ‘anlayış ve hoşgörü’, ‘iyi örnek olma’ ve ‘görev bilinci’ beklentilerinin yüksek olduğu görülmüştür. Ankete katılan öğrencilerin %51,6’sı, velilerin okul kültürüne katkısı konusunda kararsız görünmekte veya velilerin katkısının olmayacağını düşünmektedir. Ayrıca öğrenciler, okullarının ve mensuplarının ‘saygın’ ve ‘başarılı’ olarak tanımlanmasına oldukça önem vermektedir. Araştırma sonucunda, okul kültürü oluşturma ve geliştirme çalışmalarında öğrencilerin görüşlerinin alınmasının önemi ortaya konmuştur.

Approaches and Expectations of Students Studying in Different Types of High Schools Regarding School Culture

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 45 - 66, 06.07.2023

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gamze Akca Bu kişi benim 0000-0001-6698-5816

Çiğdem Ormanoğlu Bu kişi benim 0000-0003-1653-3330

Yayımlanma Tarihi 6 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akca, G., & Ormanoğlu, Ç. (2023). Farklı Lise Türlerinde Eğitim Gören Öğrencilerin Okul Kültürüne Yaklaşımları ve Okul Kültüründen Beklentileri. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 45-66.