Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of Misconceptions in Cooking Methods and Chopping Techniques in Culinary Education

Yıl 2025, Cilt: 5 Sayı: 2, 503 - 518, 29.10.2025

Öz

This study aims to determine the misconceptions that students enrolled in the culinary program have regarding cooking methods and cutting techniques. Within the scope of the research, a three-stage misconception determination test was administered to first- and second-year students enrolled in the Culinary Program at Söğüt Vocational School. Concept maps related to the subject were prepared for the students before the test was administered. The test results were analysed in terms of general misconceptions and positive and negative misconceptions. The findings from the analysis of misconceptions showed that students had the most misconceptions about techniques such as “blanching”, “braising” and “stir frying”. When examining the findings on chopping techniques, the same results emerged for the concepts of “paysanne chopping”, “medium dice chopping” and “oblique cuts”. The high level of confidence in the answers chosen by the students indicates that the misconceptions are persistent. The results indicate the need to develop educational strategies for concept teaching in culinary education.

Kaynakça

  • Toroslu, S. Ç. (2011). Yaşam Temelli Öğrenme Yaklaşımı ile Desteklenen 7e Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Enerji Konusundaki Başarı, Kavram Yanılgısı ve Bilimsel Süreç Becerilerin Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.

Yıl 2025, Cilt: 5 Sayı: 2, 503 - 518, 29.10.2025

Öz

Kaynakça

  • Toroslu, S. Ç. (2011). Yaşam Temelli Öğrenme Yaklaşımı ile Desteklenen 7e Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Enerji Konusundaki Başarı, Kavram Yanılgısı ve Bilimsel Süreç Becerilerin Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm 2025 5/2
Yazarlar

Cevdet Sökmen

Mehmet Sarıoğlan

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 19 Ağustos 2025
Kabul Tarihi 20 Ekim 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sökmen, C., & Sarıoğlan, M. (2025). Determination of Misconceptions in Cooking Methods and Chopping Techniques in Culinary Education. Romaya Journal, 5(2), 503-518. https://doi.org/10.5281/zenodo.17462394

Sayın Yazar/lar,
Yayın sürecinin şeffaf, eşit, adil ve bilimsel etik kurallara uygun yürütülmesi konusundaki hassasiyetleri engelleyecek, kurul ve hakemler üzerinde baskı kurulmaya çalışıldığı hissiyatı yaratacak teklifler, şahsi gereksinimler "editöre notlar" alanına yazılmamalı ve/veya maillerle kurullara iletilmemelidir. Bu hususta göstereceğiniz hassasiyet için teşekkür ederiz.

Buna ek olarak, makale gönderim sürecinin bir parçası olarak Yapay Zeka Kullanım Beyanının doldurulması ve Telif Hakkı Devir Formu ile birlikte dergi sistemine yüklenmesi gerekmektedir. Bu belgeler, yayın sürecinde şeffaflık ve etik ilkelerin korunması açısından önem arz etmektedir.

İlgili formlara hem sayfanın üst kısmındaki bağlantılardan hem de Belgeler sekmesinden erişebilirsiniz. Formların eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurulması, değerlendirme sürecinin sağlıklı ve sorunsuz ilerlemesi için zorunludur.