BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Fen Ve Teknoloji Öğretimi Dersindeki Öğrenme Stilleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 31 - 44, 01.04.2015

Öz

Etkili bir öğretim yöntemine dayandırılan öğrenme stilleri modeli tüm öğretmenlerce derinlemesine incelenerek göz önüne alınmalıdır. Buradan yola çıkarak bu araştırmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile Fen ve Teknoloji Öğretimi dersindeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, 2007 - 2008 eğitim öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 278 üçüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek için Grasha ve Reichmann (1974) tarafından geliştirilen 60 maddelik Grasha-Reichmann Öğrenci Öğrenme Stili Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmada değişken olarak cinsiyet faktörü ele alınmış ve öğrenme stillerine etkisi incelenmiştir. Sonuç olarak öğrenme stilleri altı alt boyutuyla ele alınarak incelenmiş, öğretmen adaylarının akademik başarılarıyla da kıyaslanarak anlamlı ve kendi içerisinde tutarlı sonuçlar ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Aşkar, P., Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Ögrenme Stili Envanteri. Eğitim ve Bilim, 87. (37 – 47).
  • Aydoğdu, M.; Kesercioğlu, T. (2005). İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Anı Yayıncılık. İstanbul.
  • Bilgin, İ.; Durmuş, S. (2003). Öğrenme Stilleri İle Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 3,2. (381-400).
  • Copeland, B. D. (1983). The Relationship of Cognitive Style to Academic Achievement of University Art Appreciation Students. College Student Journal, 17,2. (157-162).
  • Diaz, D. P.; Cartnal, R. B. (1999). Students’ Learning Styles In Two Classes. College Teaching 47, 4. (130-136).
  • Dunn,R.; Giannitti, M.C.; Murray, J.B.; Rossi, I.; Quinn, G.G.P. (1990). Grouping Students for Instruction: Effects of Learning Style on Achievement and Attitudents. The Journal of Social Psychology, 130-4 (485-494).
  • Felder, R. M., Soloman, B. A. (1998). Learning Styles and Strategies.
  • Given, Barbara K. (1996). Learning Styles; A Synthesized Model. Journal of Accelerated Learning and Teaching. Special Issue 21, (11- 44).
  • Grasha, F.A. (1972). Observations on Relating Teaching Goals to Students Response Styles and Classrooms Methods. American Psychologist, 27. (142-147).
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Eskişehir.
  • Ferrell - Moskwa ve Claire (1992). The Relationship between Learning Style and Academic Achievement.M.A. Thesis, Kean College of New Jersey.
  • Koçak, T. (2007). İlköğretim 6. 7. 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gaziantep. Gaziantep Üniversitesi.
  • Leiden, L.J.; Crosby D.R.; Follmer, H. (1990). Assessing Learning-Style İnventories And How Well They Predict Academic Performance. Academic Medicine 65,6. (395-401).
  • Matthews, D.B. (1991). The Effect Of Learning Style On Grades Of First-Year College Students. Research In Higher Education, 32-3. (253-268). USA.
  • Matthews, D.B. (1996). An Investigation of Learning Styles and Perceived Academic Achievement for High School Students. Clearing House 69, 4. (249-255).
  • Mc Colgin, C.C. (2000). Match Between Learning Styles And Teaching Methods: An Exploratory Study Of The Effects On Nursing Students’ Academic Performance, Perceived Learning And Course Evaluation. Bell & Howell Information and Learning Company. United States.
  • Miller, C.D.; Alway, M.; McKinley, D.L. (1987). Effect of Learning Styles and Strategies on Academic Success. Journal of College Student Personnel, 28-5 (399-404).
  • Otrar, M. (2006). Öğrenme Stilleri İle Yetenekler, Akademik Başarı ve ÖSS Arasındaki İlişki. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi. İstanbul.
  • Park, C.C. (2001). Learning Style Preferences Of Armenian, african, Hispanic, Hmong, Korean, Mexican and Anglo Students in American Secondary Schools. Learning Environments Research, 4-2. (175-191). USA.
  • Şimşek, N. (2002). BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1, (34-47). Ankara.
  • Şimşek, Ö. (2007). Marmara Öğrenme Stilleri Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve 9-11 Yaş Çocuklarının Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi. İstanbul.
  • Solis, J. D. (2006). The Relationship Between Preservice Teachers’ Social Learning Style Preferences And Learning Activity Role Choices. The Graduate School of The University of Wyoming.
  • Topsakal, S. (2005). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Ünal, Z. (2005). Comparing The Learning Outcomes And Course Satisfaction Of Web Based vs. Classroom ased Instruction. The Florida State University College of Education. USA.

The Relationship Between Learning Styles And Academic Achievements Of Primary Candidate Teachers In Science And Technology Teaching Lesson

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 31 - 44, 01.04.2015

Öz

Alternative teaching procedures based on learning style instruction should receive deep
consideration by all teachers. The purpose of this study is to determine the relationship between primary school
teacher canditades’ learning styles and academic achievement in Science and Technology Teaching courses. The
sample of the study consists of 278 third grade students at Department of Primary Education in Pamukkale
University in 2007-2008 academic year. The 60 item scale named “Grasha-Reichmann Student Learning Style
Scale” developed by Grasha-Reichmann(1974) was administrated to determine students’ learning styles. In
conclusion, learning styles have been handled with their six subdimensions, significant and and consistent results
have been found with in their own context compared with the academic achievements of primary candidate teachers

Kaynakça

  • Aşkar, P., Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Ögrenme Stili Envanteri. Eğitim ve Bilim, 87. (37 – 47).
  • Aydoğdu, M.; Kesercioğlu, T. (2005). İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Anı Yayıncılık. İstanbul.
  • Bilgin, İ.; Durmuş, S. (2003). Öğrenme Stilleri İle Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 3,2. (381-400).
  • Copeland, B. D. (1983). The Relationship of Cognitive Style to Academic Achievement of University Art Appreciation Students. College Student Journal, 17,2. (157-162).
  • Diaz, D. P.; Cartnal, R. B. (1999). Students’ Learning Styles In Two Classes. College Teaching 47, 4. (130-136).
  • Dunn,R.; Giannitti, M.C.; Murray, J.B.; Rossi, I.; Quinn, G.G.P. (1990). Grouping Students for Instruction: Effects of Learning Style on Achievement and Attitudents. The Journal of Social Psychology, 130-4 (485-494).
  • Felder, R. M., Soloman, B. A. (1998). Learning Styles and Strategies.
  • Given, Barbara K. (1996). Learning Styles; A Synthesized Model. Journal of Accelerated Learning and Teaching. Special Issue 21, (11- 44).
  • Grasha, F.A. (1972). Observations on Relating Teaching Goals to Students Response Styles and Classrooms Methods. American Psychologist, 27. (142-147).
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Eskişehir.
  • Ferrell - Moskwa ve Claire (1992). The Relationship between Learning Style and Academic Achievement.M.A. Thesis, Kean College of New Jersey.
  • Koçak, T. (2007). İlköğretim 6. 7. 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gaziantep. Gaziantep Üniversitesi.
  • Leiden, L.J.; Crosby D.R.; Follmer, H. (1990). Assessing Learning-Style İnventories And How Well They Predict Academic Performance. Academic Medicine 65,6. (395-401).
  • Matthews, D.B. (1991). The Effect Of Learning Style On Grades Of First-Year College Students. Research In Higher Education, 32-3. (253-268). USA.
  • Matthews, D.B. (1996). An Investigation of Learning Styles and Perceived Academic Achievement for High School Students. Clearing House 69, 4. (249-255).
  • Mc Colgin, C.C. (2000). Match Between Learning Styles And Teaching Methods: An Exploratory Study Of The Effects On Nursing Students’ Academic Performance, Perceived Learning And Course Evaluation. Bell & Howell Information and Learning Company. United States.
  • Miller, C.D.; Alway, M.; McKinley, D.L. (1987). Effect of Learning Styles and Strategies on Academic Success. Journal of College Student Personnel, 28-5 (399-404).
  • Otrar, M. (2006). Öğrenme Stilleri İle Yetenekler, Akademik Başarı ve ÖSS Arasındaki İlişki. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi. İstanbul.
  • Park, C.C. (2001). Learning Style Preferences Of Armenian, african, Hispanic, Hmong, Korean, Mexican and Anglo Students in American Secondary Schools. Learning Environments Research, 4-2. (175-191). USA.
  • Şimşek, N. (2002). BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1, (34-47). Ankara.
  • Şimşek, Ö. (2007). Marmara Öğrenme Stilleri Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve 9-11 Yaş Çocuklarının Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi. İstanbul.
  • Solis, J. D. (2006). The Relationship Between Preservice Teachers’ Social Learning Style Preferences And Learning Activity Role Choices. The Graduate School of The University of Wyoming.
  • Topsakal, S. (2005). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Ünal, Z. (2005). Comparing The Learning Outcomes And Course Satisfaction Of Web Based vs. Classroom ased Instruction. The Florida State University College of Education. USA.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA35SU48TT
Bölüm Hakemli Makaleler
Yazarlar

Serhat Süral Bu kişi benim

Emel Sarıtaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2015
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Süral, Serhat - Sarıtaş, Emel. “Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Fen Ve Teknoloji Öğretimi Dersindeki Öğrenme Stilleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1/1 (Nisan 2015), 31-44.

32674 Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi © 2015 Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC-BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.