Ülkemizde değişik nedenlerle oluşan çok sayıda birleştirilmiş
sınıflı okullar mevcut olup bu okulların gerekliliği ve başarısı üzerinde
ise tartışmalar halen devam etmektedir.
Bu okullardan istenen verimin elde edilmesi için önemli şartlardan birisi
olarak görev yapan öğretmenlerin algı ve tutumları görülmektedir.
Bu çalışmanın
amacı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği
programında eğitim gören öğretmen
adaylarının birleştirilmiş sınıflı okullara yönelik yaptıkları günübirlik araştırma inceleme gezilerinin onların
algıları üzerinde ne tür değişmeler
meydana getirdiğini ortaya koymaktır.
Çalışmada karma
yöntem kullanılmış olup örneklem grubu 110
öğretmen adayından oluşmuştur.
Adaylardan bu
okullara yapmış oldukları ziyaretler öncesi ve sonrasında araştırmacı tarafından geliştirilen bir
anket doldurmaları istenmiş , elde edilen bulguların T testi sonuçları ve
aritmetik ortalamalarına bakılmıştır. Aynı zamanda adaylarla odak grup görüşmeleri
yapılarak neden böyle düşündükleri tespit edilmeye çalışılmıştır.
Elde
edilen sonuçlara göre değişkenler
arasında anlamlı bir farklılık oluşmamıştır.
Ancak çok az da olsa olumlu yönde bir tutumun ortaya
çıktığı söylenebilir.
Birleştirilmiş Sınıflı Okullar BSO Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Taşımalı Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 7 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 7 |
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi © 2015 Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC-BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.