Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim
Şuralarında değer, ahlak ve karakter eğitimi ile ilgili alınmış olan kararların
değerlendirilmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum
çalışması kullanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yazılı doküman incelemesi
kullanılmış ve elde edilen veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre milli eğitim şuralarında değer, ahlak
ve karakter eğitimi ilk olarak 1939 yılında yapılan Birinci Milli Eğitim
Şurasında “Lahikalar-Yüksek Öğretimin Hedefleri” bölümünde ele alınmıştır.
İkinci milli eğitim şurasında okullarda ahlak eğitiminin geliştirilmesi ile
ilgili komisyon kurularak geniş içerikli bir rapor hazırlatılmıştır ve rapor
şurada kabul edilmiştir. On birinci ve on dördüncü milli eğitim şurasında değer,
ahlak ve karakter eğitimi gündeme gelmemiştir. Ahlak ve karakter eğitimi ile
ilgili milli eğitim şuralarında alınan kararların son yıllarda değerler eğitimi
altında ele alındığı görülmektedir. Milli eğitim şuralarında değerler eğitimine
son yıllarda daha çok ağırlık verildiği söylenebilir.
Değerler eğitimi Ahlak eğitimi Karakter eğitimi Milli eğitim şuraları
The
purpose of this study is to examine and evaluate the decisions taken regarding
the values, morals and character education in the National Education
Councils. This study utilizes a case
study pattern. As data collection method, written document analysis was
preferred and the obtained data were analysed by descriptive analysis.
According to findings of the research, values, morals and character education
were first mentioned in the section of “Lahikalar-Yüksek Öğretimin Hedefleri”
in the First National Education Council, which was held in July 1939. In the
second National Education Council, a commission was established on the
development of moral education in schools and a report with a wide content was
prepared. The report was accepted by the councilmembers. Concepts of value,
ethics and character education have not come to the agenda in the eleventh and
fourteenth national education councils. Decisions regarding moral and character
education have been dealt with in the last years under the values education.
Values education can be said to have been given more weight in the National
Education Council in recent years.
Values education Moral education Character education National Education Councils
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 8 |
____________________ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ | ISSN 2149-2239 ____________________