Amaç: Bu araştırma üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin algılarını, görüşlerini ve deneyimlerini belirlemek amacıyla yapıldı.
Gereç-Yöntem: Bu analitik kesitsel araştırma deseni olarak yürütülen araştırmada, Eylül-Ekim 2020 tarihleri arasında Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde bulunan 13 bölümün 1,2,3,4. Sınıf öğrencileri ile toplam 1390 öğrenci ile gerçekleşti. Araştırmada veriler araştımacılar tarafından geliştirilen Uzaktan Eğitim Değerlendirme Formu ile toplandı.
Bulgular: Araştırmada, öğrencilerin %51,5'inin uzaktan eğitim derslerine eş zamanlı (senkron) katıldığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin %70,1'inin uzaktan eğitim derslerine katılımda teknik sorunlar yaşadığı, %65'inin ise internet bağlantısı sorunlarıyla karşılaştığı belirlenmiştir. Öğrencilerin %45,9'u uzaktan eğitim sürecinde yaşadıkları sorunların çözümünde ders hocalarından destek aldıklarını ifade etmiştir. Ayrıca, %64,8'i laboratuvar uygulamalarının yapılamamasının öğrenmelerini olumsuz etkilediğini belirtirken, %67'si laboratuvar içeren derslerin yüz yüze eğitim ortamlarında gerçekleştirilmesi gerektiğine inanmaktadır. Bunun yanı sıra, %63,7'si klinik uygulamaya sahip derslerin uzaktan eğitimle verilemeyeceği görüşünü dile getirmiştir.
Sonuç: Sonuç olarak, öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinde çeşitli sorunlar (teknik, internet bağlantısı, sınav süresi vb.) yaşadığı ve bu sorunlarla ilgili teknik destek ve ders hocalarından yardım alabildikleri görülmüştür. Ayrıca, uzaktan eğitimin, okula gitme zorunluluğunu ortadan kaldırarak öğrencilere daha fazla zaman, enerji, rahatlık ve öğrenme imkanı sağladığı ifade edilmiştir. Uzaktan eğitimin bazı derslerin hibrit olarak verilmesi ya da öğrenci katılımını artıracak şekilde düzenlenmesi, eğitimin verimliliğini artırabilir.
Üsküdar Üniversitesi, Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurulundan 27/08/2020 tarihli, 61351342/2020-392 sayılı etik kurul kararı alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Sistemleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 7 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Sağlık Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi (SABİTEK) 'nde yazılar Türkçe veya İngilizce olarak yayımlanır. Türkçe yazılar kolay anlaşılır olmalı, duru bir Türkçe ile yazılmalı, Türk dilinin bütünlüğü korunmalı, yazılar Türk Dil Kurumu kurallarına uygun olmalıdır. Mümkün olduğu kadar yabancı sözcüklerin kullanımından kaçınılmalı, Türkçe çok yaygın olarak kullanılan yabancı sözcüklerin Türkçe karşılığı ilk kullanımlarında parantez içinde verilmelidir. Türkçede çok kullanılmayan sözcüklerin yabancı dildeki karşılığı ilk kullanımlarında parantez içinde verilmelidir. İlaçların ticari adları yerine jenerik (etken madde) adları Türkçe okunduğu gibi verilmelidir. İngilizce yazılar anlaşılır ve hatasız olmalıdır.