Aim: The aim of the study is to analyze whether there is a relationship between compulsory rapporteur training and experience and teachers’ ability to detect and report child abuse. This study has a perspective that evaluates the experiences, knowledge and attitudes of educators in reporting child abuse from a social work perspective. Material Methods: It was used a quantitave methodology in the study in order to effectively and precisely identify shortcomings of the mandated reporter training given to educators. This method will allow educators to complete a survey that will analyze their attitudes, beliefs and assess their level of preparedness in reporting abuse. Results: According to the results obtained at the end of the study; one of the most important results is the education level and quality of professionals regarding the process of recognizing and reporting child neglect and abuse. Respondents in the surveys reported feeling frightened, terrified, and overwhelmed while reporting child abuse Conclusion: The study recommended that school districts and child welfare organizations should work together to develop and provide trainings that will assist with the reporting of child abuse. Besides this
Child Abuse Knowledge Of Child Abuse and Neglect Reporting School Social Work
Çocukların istismar veya ihmal edilmesi, hem genel halk sağlığı hem de bir bütün olarak toplumun istikrarı açısından ciddi sorunlara neden olmaktadır. Bunun yanında çocukların istismar veya ihmal edilmesi çocuğun ruh sağlığının, akademik performansının ve kişiler arası bağlarının zarar görme riskini ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışma sosyal hizmet bakış açısıyla sınıfta çocuk istismarını tanımayı amaçlamaktadır. Bununla birlikte çalışma, okul bölgelerinin ve çocuk esirgeme kurumlarının, çocuk istismarının bildirilmesine yardımcı olacak eğitimler geliştirmek ve sağlamak için ekip çalışmasını tavsiye etmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 1 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 4 |