Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relatıonshıp Between Indıvıdual Innovatıon and Self-Leadershıp Levels Of Mıdwıfery Student

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 4, 631 - 643, 01.12.2023
https://doi.org/10.52880/sagakaderg.1293380

Öz

Purpose: The study was conducted to determine the relationship between individual innovation and self-leadership levels of midwifery students.Methods: 413 midwifery students studying in Health Sciences Faculties of Kastamonu University and Kahramanmaraş University participated in the descriptive and relationship-seeking study. Sample selection was not made in the study, and the whole population (n=623) was tried to be reached. Data were collected with "Personal Introduction Form", "Self-Leadership Scale" and "Individual Innovation Scale". Results: The mean age of the students was 20.95±1.75. While the average score of the students from the self-leadership scale was 79.17±21.41, the average individual innovation score was found to be 61.74±8.50. It was determined that there was a statistically significant relationship between Self-Leadership and Individual Innovativeness Scale total scores, positive and close to medium strength (r=0.296, p<0.001).Conclusion and Suggestions: It was determined that midwifery students' self-leadership levels and individual innovation status were at a medium level and there was a positive relationship between them. It is recommended to determine the level of individual innovation and self-leadership during the student period and to increase the educational activities to improve them

Proje Numarası

YOK

Kaynakça

  • Akyürek, M.İ. (2020). İnovasyon ve Liderlik. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi, 3,1. Anderson, Joe S. ve Gregory E. Prussia (1997). “The Self-Leadership Questionnaire: Preliminary Assessment of Construct Validity”. The Journal of Leadership1. Studies 4(2): 119-143.
  • Ardahan, M., & Konal, E. (2017). Hemşirelikte yöneticilik ve liderlik. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 140-147.
  • Atasoy, I., Doğu, Ö. & İlhan, M.Z. (2019). Sağlık Bilimleri Öğrencilerinin Bazı Değişkenler ile Liderlik Eğilim Durumlarının İncelenmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 21(3): 36-46.
  • Avcı, N. & Kaya, G. (2021). The relationship of learned resourcefulness with self-leadership skills: A study with nurse and midwife students. Nurse Education Today, 107, 105125. doi:10.1016/j.nedt.2021.105125.
  • Başkurt, E. & Aydın, A.N. (2021). Ebelik Alanında İnovasyon Yaklaşımları. ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 7(2), 29-34.
  • Bitkin, A. (2012). Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri İle Bilgi Edinme Becerileri Arasındaki İlişki, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Şanlıurfa.
  • Bodur, G. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik (İnovasyon) Düzeyleri ile Girişimcilik Eğilimleri Arasındaki İlişki. HSP, 5(2), 139-148.
  • Bunpin, J.J.D., Chapman, S., Blegen, M. & Spetz, J. (2016). Differences in innovative behavior among hospital-based registered nurses. JONA: The Journal of Nursing Administration, 46(3), 122-127.
  • Can, R.; Erenoğlu, R.; Tambağ, H.; Akköz Çevik, S. (2022). Ebelik Öğrencilerinin Liderlik Yönelimleri. Sağlık Akademisi Kastamonu (SAK), 7 (3), s.441-454. DOİ: https://www.doi.org/1010.25279/sak.756134”
  • Carragher, J. ve Gormley, K. (2017). Hemşirelik ve ebelik eğitimi ve uygulamasında liderlik ve duygusal zeka: bir tartışma makalesi. İleri hemşirelik dergisi , 73 (1), 85-96
  • Çakmak, C. & Uğurluoğlu, Ö. (2019). Sağlık Çalışanlarının Öz Liderlik Düzeylerinin Sosyo-Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler, 7 (3) , 219-231. DOI: 10.18506/anemon.457195.
  • Çevik, A., Alan, S.(2021). Ebelik Bölümü Öğrencilerinin Liderlik Yönelimleri İle Ebelik Mesleğine Aidiyet Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 7(3), 182-196.
  • Dil, S., Uzun, M. & Aykanat, B. (2012). Hemşirelik Eğitiminde Inovasyon. International Journal of Human Sciences, 9(2), 1217-1228.
  • Dinç, H. & Doğan, E. (2023). Ebelikte ve Hemşirelikte İnovatif Düşünme ve Patent. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(1), 58-64.
  • Dursun, Ö. O. (2017). İnovasyon üzerı̇ne kavramsal bı̇r inceleme. Int J Manag Adm, 1(1): 12-17.
  • Erdoğan, D. G., & Güneş, D. Z. (2013). The relationship between individual innovatiness and change readiness conditions of students attending faculty of education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 106, 3033-3040.
  • Erkan, E., & Abaan, S. (2006). Devlete ve özel sektöre bağlı hastanelerde çalışan servis sorumlu hemşirelerinin işe ve insana yönelik liderlik yönelimlerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-13.
  • Ertuğ, N., & Kaya, H. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik profilleri ve yenilikçiliğin önündeki engellerin incelenmesi.
  • Esencan, T. Y., Yıldırım, A. D., & Arslan, C. (2019). Bir Kamu Hastanesinde Ebe Ve Hemşirelerin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımı İle İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 1(1), 9-16.
  • Fidan, M. (2019). Öğretmenlerde Bireysel İnovasyon ile Öz Liderlik Arasındaki İlişki. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 2(3): 518-527. DOI: 10.33712/mana.661672
  • Fidanboy, C. Ö. (2022). Öz Liderlik Stratejileri ve Bireysel Yenilikçilik: Başarılı Yaşlanma Üzerine Bir Araştırma. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 107-122.
  • Future Possibilities”. Journal of Managerial Psychology 21(4): 270-295.
  • Gök Uğur, H., Aksu, D. & Hakyemez, A. (2020). Hemşirelerin İnovasyona Bakış Açıları İle Bireysel Yenilikçilik Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 128-134.
  • Hall, H., Mahmood, M. A., Sitaing, M., Aines, P. Z., Cant, R., & Crawford, K. (2023). The PNG Midwifery Leadership Buddy Program: An evaluation. Women and Birth.
  • Harrison, V., Kemp, R., Brace, N., & Snelgar, R. (2021). SPSS for psychologists (Seventh Edition). Red Globe Press. Hurt, H. T., Joseph, K., & Cook, C. D. (1977). Scales for the measurement of innovativeness. Human Communication Research , 4, 58-65.
  • Kartal, Y.A., Özsoy, A. & Üner, K. (2018). Determination of Individual Innovation Profiles of Midwifery Students and Factors Affecting. Int J Health Sci Res ,8(4), 104-109.
  • Kayral, İ. H. (2015). Öz Liderlik Becerilerinin, Sağlık Çalışanlarının İş Tatminleri ve İş Performanslarına Etkisi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 18(2), 143-159.
  • Kılıçer, K. & Odabaşı, H.F. (2010). Bireysel Yenilikçilik Ölçeği (BYÖ): Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 150-164.
  • Korucu, A., & Olpak, Y. (2015). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 109-127.
  • Manz, C.C. (1986). Self-leadership: toward an expanded theory of self influence processes in organizations. Acad. Manag. Rev. 11 (3), 585–600. https://doi.org/10.2307/ 258312.
  • Neck, Christopher P. ve Jeffery D. Houghton (2006). “Two Decades of Self-Leadership Theory and Search: Past Developments, Present Trends, and Ozdemir Ozkan N, Akin S, Durna Z. [Nursing students’ leadership orientation and levels of motivation]. HEAD. 2015; 12(1): 51-61. doi:10.5222/HEAD.2015.051
  • Özbey, H. & Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte İnovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5 (1), 1-7
  • Özsoy, İ. (2012). Örgüt İklimi Öz liderlik ve İş Tatmininin Ar-Ge Performansına Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pınar, G., Bozkurt, Ö. Ç. (2022). Yenilikçi Davranış Yoluyla Akademik Başarıyı Desteklemede Yaratıcı Öz Yeterlik ve Dijital Okuryazarlığın Rolü. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi, 6(1), 1-31.
  • Reyhan, F., Kabakci, E.N., Celik, N. & Sayiner, F.D. (2018). Opinions of midwifery and nursing students about the level of individual innovativeness and innovation in education. International Journal of Caring Sciences , 11(2), 977-984.
  • Sertkaya, Ö.B. (2022) , Farklı Kuşaklardaki Hemşirelerin Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri İle Yaşan Boyu Öğrenme Eğilimleri Arasındaki İlişki, İİstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Florence Nightingale Hemşirelik Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Soysal, G. E. (2021). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Durumları İle Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Abant Sağlık Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Şengün, H. ( 2016). Innovation in Health Care Delivery. Med Bull Haseki; 54, 194-8.
  • Tabak, A., Sigri, Ü., & Türköz, T. (2013). Öz Liderlik Ölçeginin Türkçeye Uyarlanmasi Çalismasi. Bilig, 67, 213
  • Türk Dil Kurumu, erişim linki: https://www.tdk.gov.tr/icerik/diger-icerikler/tumsozlukler/20.04.2022 Utli, H. & Doğru, B. V. (2018). Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik özelliklerinin değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 23-32.
  • Yamaç, K. (2011). What is this innovation? Journal of Science Education and Thought, 1(3), 6-8.
  • Yücel, U., Kurt, A. & Cansever, S.M. (2018). Ebelikte Liderlik ve Yönetim.Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 7,3.

Ebelik öğrencilerinin bireysel inovasyon (yenilikçilik) ve öz liderlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 4, 631 - 643, 01.12.2023
https://doi.org/10.52880/sagakaderg.1293380

Öz

Amaç: Araştırma, ebelik öğrencilerinin bireysel inovasyon ve öz liderlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı nitelikteki araştırmaya Kastamonu Üniversitesi ve Kahramanmaraş Üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültelerinde öğrenim gören 413 ebelik öğrencisi katılmıştır. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş evrenin tamamına (n=623) ulaşılmaya çalışılmıştır. Veriler “Kişisel Tanıtım Formu”, “Öz Liderlik Ölçeği” ve “Bireysel İnovasyon Ölçeği” ile toplanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.95 ± 1.75’dir. Öğrencilerin, öz liderlik ölçeğinden aldıkları puan ortalaması 79.17±21.41 iken bireysel inovasyon puan ortalaması 61.74±8.50 olarak bulunmuştur. Öz Liderlik ile Bireysel İnovasyon Ölçek toplam puanları arasında pozitif yönde ve orta güce yakın istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır (r=0.296, p<0.001).
Sonuç ve Öneriler: Ebelik öğrencilerinin öz liderlik düzeyleri ile bireysel inovasyon durumlarının orta seviyede olduğu ve aralarında pozitif yönlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Öğrencilik döneminde bireysel inovasyon ve öz liderlik düzeylerinin belirlenmesi ve bunları geliştirmeye yönelik eğitim faaliyetlerinin arttırılması önerilmektedir.

Destekleyen Kurum

YOK

Proje Numarası

YOK

Teşekkür

Çalışmaya katılan tüm öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Akyürek, M.İ. (2020). İnovasyon ve Liderlik. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi, 3,1. Anderson, Joe S. ve Gregory E. Prussia (1997). “The Self-Leadership Questionnaire: Preliminary Assessment of Construct Validity”. The Journal of Leadership1. Studies 4(2): 119-143.
  • Ardahan, M., & Konal, E. (2017). Hemşirelikte yöneticilik ve liderlik. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 140-147.
  • Atasoy, I., Doğu, Ö. & İlhan, M.Z. (2019). Sağlık Bilimleri Öğrencilerinin Bazı Değişkenler ile Liderlik Eğilim Durumlarının İncelenmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 21(3): 36-46.
  • Avcı, N. & Kaya, G. (2021). The relationship of learned resourcefulness with self-leadership skills: A study with nurse and midwife students. Nurse Education Today, 107, 105125. doi:10.1016/j.nedt.2021.105125.
  • Başkurt, E. & Aydın, A.N. (2021). Ebelik Alanında İnovasyon Yaklaşımları. ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 7(2), 29-34.
  • Bitkin, A. (2012). Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri İle Bilgi Edinme Becerileri Arasındaki İlişki, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Şanlıurfa.
  • Bodur, G. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik (İnovasyon) Düzeyleri ile Girişimcilik Eğilimleri Arasındaki İlişki. HSP, 5(2), 139-148.
  • Bunpin, J.J.D., Chapman, S., Blegen, M. & Spetz, J. (2016). Differences in innovative behavior among hospital-based registered nurses. JONA: The Journal of Nursing Administration, 46(3), 122-127.
  • Can, R.; Erenoğlu, R.; Tambağ, H.; Akköz Çevik, S. (2022). Ebelik Öğrencilerinin Liderlik Yönelimleri. Sağlık Akademisi Kastamonu (SAK), 7 (3), s.441-454. DOİ: https://www.doi.org/1010.25279/sak.756134”
  • Carragher, J. ve Gormley, K. (2017). Hemşirelik ve ebelik eğitimi ve uygulamasında liderlik ve duygusal zeka: bir tartışma makalesi. İleri hemşirelik dergisi , 73 (1), 85-96
  • Çakmak, C. & Uğurluoğlu, Ö. (2019). Sağlık Çalışanlarının Öz Liderlik Düzeylerinin Sosyo-Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler, 7 (3) , 219-231. DOI: 10.18506/anemon.457195.
  • Çevik, A., Alan, S.(2021). Ebelik Bölümü Öğrencilerinin Liderlik Yönelimleri İle Ebelik Mesleğine Aidiyet Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 7(3), 182-196.
  • Dil, S., Uzun, M. & Aykanat, B. (2012). Hemşirelik Eğitiminde Inovasyon. International Journal of Human Sciences, 9(2), 1217-1228.
  • Dinç, H. & Doğan, E. (2023). Ebelikte ve Hemşirelikte İnovatif Düşünme ve Patent. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(1), 58-64.
  • Dursun, Ö. O. (2017). İnovasyon üzerı̇ne kavramsal bı̇r inceleme. Int J Manag Adm, 1(1): 12-17.
  • Erdoğan, D. G., & Güneş, D. Z. (2013). The relationship between individual innovatiness and change readiness conditions of students attending faculty of education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 106, 3033-3040.
  • Erkan, E., & Abaan, S. (2006). Devlete ve özel sektöre bağlı hastanelerde çalışan servis sorumlu hemşirelerinin işe ve insana yönelik liderlik yönelimlerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-13.
  • Ertuğ, N., & Kaya, H. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik profilleri ve yenilikçiliğin önündeki engellerin incelenmesi.
  • Esencan, T. Y., Yıldırım, A. D., & Arslan, C. (2019). Bir Kamu Hastanesinde Ebe Ve Hemşirelerin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımı İle İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 1(1), 9-16.
  • Fidan, M. (2019). Öğretmenlerde Bireysel İnovasyon ile Öz Liderlik Arasındaki İlişki. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 2(3): 518-527. DOI: 10.33712/mana.661672
  • Fidanboy, C. Ö. (2022). Öz Liderlik Stratejileri ve Bireysel Yenilikçilik: Başarılı Yaşlanma Üzerine Bir Araştırma. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 107-122.
  • Future Possibilities”. Journal of Managerial Psychology 21(4): 270-295.
  • Gök Uğur, H., Aksu, D. & Hakyemez, A. (2020). Hemşirelerin İnovasyona Bakış Açıları İle Bireysel Yenilikçilik Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 128-134.
  • Hall, H., Mahmood, M. A., Sitaing, M., Aines, P. Z., Cant, R., & Crawford, K. (2023). The PNG Midwifery Leadership Buddy Program: An evaluation. Women and Birth.
  • Harrison, V., Kemp, R., Brace, N., & Snelgar, R. (2021). SPSS for psychologists (Seventh Edition). Red Globe Press. Hurt, H. T., Joseph, K., & Cook, C. D. (1977). Scales for the measurement of innovativeness. Human Communication Research , 4, 58-65.
  • Kartal, Y.A., Özsoy, A. & Üner, K. (2018). Determination of Individual Innovation Profiles of Midwifery Students and Factors Affecting. Int J Health Sci Res ,8(4), 104-109.
  • Kayral, İ. H. (2015). Öz Liderlik Becerilerinin, Sağlık Çalışanlarının İş Tatminleri ve İş Performanslarına Etkisi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 18(2), 143-159.
  • Kılıçer, K. & Odabaşı, H.F. (2010). Bireysel Yenilikçilik Ölçeği (BYÖ): Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 150-164.
  • Korucu, A., & Olpak, Y. (2015). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 109-127.
  • Manz, C.C. (1986). Self-leadership: toward an expanded theory of self influence processes in organizations. Acad. Manag. Rev. 11 (3), 585–600. https://doi.org/10.2307/ 258312.
  • Neck, Christopher P. ve Jeffery D. Houghton (2006). “Two Decades of Self-Leadership Theory and Search: Past Developments, Present Trends, and Ozdemir Ozkan N, Akin S, Durna Z. [Nursing students’ leadership orientation and levels of motivation]. HEAD. 2015; 12(1): 51-61. doi:10.5222/HEAD.2015.051
  • Özbey, H. & Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte İnovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5 (1), 1-7
  • Özsoy, İ. (2012). Örgüt İklimi Öz liderlik ve İş Tatmininin Ar-Ge Performansına Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pınar, G., Bozkurt, Ö. Ç. (2022). Yenilikçi Davranış Yoluyla Akademik Başarıyı Desteklemede Yaratıcı Öz Yeterlik ve Dijital Okuryazarlığın Rolü. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi, 6(1), 1-31.
  • Reyhan, F., Kabakci, E.N., Celik, N. & Sayiner, F.D. (2018). Opinions of midwifery and nursing students about the level of individual innovativeness and innovation in education. International Journal of Caring Sciences , 11(2), 977-984.
  • Sertkaya, Ö.B. (2022) , Farklı Kuşaklardaki Hemşirelerin Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri İle Yaşan Boyu Öğrenme Eğilimleri Arasındaki İlişki, İİstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Florence Nightingale Hemşirelik Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Soysal, G. E. (2021). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Durumları İle Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Abant Sağlık Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Şengün, H. ( 2016). Innovation in Health Care Delivery. Med Bull Haseki; 54, 194-8.
  • Tabak, A., Sigri, Ü., & Türköz, T. (2013). Öz Liderlik Ölçeginin Türkçeye Uyarlanmasi Çalismasi. Bilig, 67, 213
  • Türk Dil Kurumu, erişim linki: https://www.tdk.gov.tr/icerik/diger-icerikler/tumsozlukler/20.04.2022 Utli, H. & Doğru, B. V. (2018). Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik özelliklerinin değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 23-32.
  • Yamaç, K. (2011). What is this innovation? Journal of Science Education and Thought, 1(3), 6-8.
  • Yücel, U., Kurt, A. & Cansever, S.M. (2018). Ebelikte Liderlik ve Yönetim.Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 7,3.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Hatice Gül Öztaş 0000-0003-3574-2509

Ayşenur Durmuş 0000-0003-0361-8036

Proje Numarası YOK
Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2023
Kabul Tarihi 2 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Öztaş, H. G., & Durmuş, A. (2023). Ebelik öğrencilerinin bireysel inovasyon (yenilikçilik) ve öz liderlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 10(4), 631-643. https://doi.org/10.52880/sagakaderg.1293380
INDEX: “Index Copernicus, EBSCO Central & Eastern European Academic Source, EBSCO CINAHL,EuroPub, Sobiad, Asos Index, Turk Medline, Google Sholar, Dergipark,Türkiye Atıf Dizini ve Araştırmax...




Creative Commons License


Sağlık Akademisyenleri Dergisi  Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmaktadır.