İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de okul yöneticiliğinin açmazları

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 1, 9 - 18, 31.12.2021

Öz

Okul yöneticiliği mesleğinin mevzuatta bir uzmanlık alanı olarak tanımlanması girişimin kısa vadede bir sonuca ulaşabilmesi sosyal algıda ve yönetim kültürümüzde bir değişim ve dönüşüm
gerektirmektedir. Bu çerçevede Türkiye’de okul yöneticiliğinin durumunu, sorunları, sıkıntıları, güç mesafesi, aşırı merkeziyetçilik, politik etkileşim, mesleki yetersizlik, özlük haklarından yoksunluk olmak üzere altı boyutta tartışılmıştır.

The deadlocks of school management in Turkey

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 1, 9 - 18, 31.12.2021

Öz

Defining the profession of school administration as an area of expertise in the legislation
requires a change and transformation in social perception and management culture for the initiative
to reach a conclusion in the short term. In this context, the situation of school administration in
Turkey is discussed in six dimensions: its problems, difficulties, power distance, extreme centralism,
political interaction, professional inadequacy, and deprivation of personal rights.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İbrahim Hakan Karataş 0000-0001-5569-014X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 5 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karataş, İ. H. (2021). Türkiye’de okul yöneticiliğinin açmazları. Okul Yönetimi, 1(1), 9-18.