The increasing exposure to peer bullying in schools has led to the need for more research in this area. Therefore, the purpose of this study is to detect the bullying behaviors and types that gifted students are exposed to and the factors that lead to them based on the information received from the teachers on peer bullying. Within the scope of the research, a semi-structured interview form, which was created by the researchers, was used as a method of data collection. By using content analysis as a method, the obtained data was analyzed. 20 teachers working in Science and Arts Centers (BİLSEM) in Balıkesir province constitutes the study group. Qualitative research method was employed and the research pattern of this study is a case study. As a result of this study, 20 out of 20 teachers stated that BİLSEM students were subjected to peer bullying. In light of the findings of this study, the general characteristics of students who commit bullying are due to domestic reasons such as lack of love, apathy, financial inadequacies and domestic violence. The other reasons include physical superiority, low/high academic achievement, puberty and high or self-esteem.
Peer Bullying Peer Bullying in Science and Arts Centers (BİLSEM) School Bullying.
Okullarda gün geçtikçe akran zorbalığına maruz kalma oranın artması bu alanda daha çok araştırma yapılması ihtiyacını doğurmuştur. Bu sebeple çalışmanın amacı, akran zorbalığı hakkında öğretmenlerden alınan bilgiler doğrultusunda üstün yetenekli öğrencilerin maruz kaldıkları zorbalık davranışlarını, zorbalık türlerini ve bu davranışlara etki eden etmenleri saptamaktır. Araştırma kapsamında veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Balıkesir ili BİLSEM kurumlarında çalışan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma nitel yöntem üzerine kurgulanmıştır, araştırmanın deseni durum çalışmasıdır. Yapılan araştırmanın sonucunda öğretmenlerin tamamı BİLSEM öğrencilerinin, örgün eğitim aldıkları okullarında akran zorbalığına maruz kaldığını belirtmiştir. Zorbalığı yapan öğrencilerin genel özellikleri hakkında öğretmenler, çoğunlukla ailesel sebepler (sevgi yetersizliği, ilgisizlik, maddi yetersizlikler, aile içi şiddet) olarak belirtirken, fiziksel olarak üstünlük, düşük- yüksek akademik başarı, ergenlik dönemi özellikleri, özgüven yüksekliği/özgüven düşüklüğünü de sebepler arasında belirtmiştir.
Akran zorbalığı BİLSEM kurumlarında akran zorbalığı okul zorbalığı.
Bu çalışma Balıkesir İl Millî Eğitim Müdürlüğünün 16/02/2024 tarih ve 96898498 sayılı izni ile yürütülmüştür.
Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Bilim ve Sanat Merkezine desteğinden dolayı teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Özel Yetenekli Eğitimi, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1 |