Görüş Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Akademik bilginin değeri ve saha yansımaları

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 98 - 100, 31.12.2024

Öz

Üniversiteler tarafından üretilen akademik bilginin değerinin uluslararasılaşma ekseninde faydacı bir şekilde ele alınması, sık değişen eğitim politikaları ile birleştiğinde üniversite ve okul arasında belirsizliklere neden olmaktadır. Akademik bilginin üniversitelerin içe dönük araştırma ve geliştirme faaliyetleri ile ortaya çıkması, teori ve pratik arasında uçurumu derinleştirmekte ve buna eğitim politikalarında yapılan sık değişiklikler de eklendiğinde bu kopukluk genişlemektedir. Okul yöneticilerinin politika tasarımında pasif bir rol üstlenmesi ise bu süreci daha karmaşık hale getirmektedir. Sonuç olarak, üniversitelerin akademik bilgi üretiminde daha bütüncül ve dışa dönük bir yaklaşım benimsemesi ve eğitim politikalarının da sahadaki ihtiyaçlar ve akademik bilgi ışığında şekillendirilmesi gerekmektedir.

Kaynakça

  • Broecke, S. (2015). University rankings: do they matter in the UK?. Education Economics, 23(2), 137-161.
  • Erkoç, M., Alpkılıç, M., Doğan, Y. Y., Yantır, U., Günel, O., Ateş, E., & Oruç, H. (2024). Okul yöneticilerinin karar alma süreçleri ve eğitim-öğretim ortamına etkisi. Sosyal Gelişim Dergisi, 2(1), 75-82.
  • Harris, M. S. (2021). The soft underbelly of universities as anchor institutions: The disconnect between university and community research priorities. Higher Education Policy, 34(3), 603-621.
  • IAU (International Association of Universities). (2021). Definition Of Internationalization. https://www.iau-aiu.net/Internationalization
  • Kurtoğlu, M. (2018). Yükseköğretimde küresel eğilimler, kurumsal çeşitlilik ve Türkiye gündemi. https://yuksekogretimarastirmalari.com/2018/11/12/73/
  • Nohl, A. M., & Somel, N. (2020). Education policy in Turkey. In Oxford Research Encyclopedia of Education.
  • Pope, A. C., & Lafferty, T. (2023). Secondary teachers’ and administrators’ perceptions of school discipline practices (Doctoral dissertation). Walden University.
  • Viterale, F. D. C. (2018). University as a global actor in the international system of the 21st Century. Tuning Journal for Higher Education, 6(1), 169-198.
  • Weinberg, A. E., Trott, C. D., Wakefield, W., Merritt, E. G., & Archambault, L. (2020). Looking inward, outward, and forward: Exploring the process of transformative learning in teacher education for a sustainable future. Sustainability Science, 15, 1767-1787.

The value of academic knowledge and field reflections

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 98 - 100, 31.12.2024

Öz

The utilitarian perspective on academic knowledge within the framework of internationalization, combined with frequently changing educational policies, generates uncertainties between universities and schools. The emergence of academic knowledge through the inward-focused research and development activities of universities deepens the gap between theory and practice. This disconnect is further exacerbated by the frequent shifts in educational policies. The passive involvement of school administrators in the implementation of policies further complicates the process. Therefore, universities need to adopt a more holistic and outward-focusedc approach to academic knowledge production, and educational policies should be formulated in alignment with field-specific needs and academic knowledge.

Kaynakça

  • Broecke, S. (2015). University rankings: do they matter in the UK?. Education Economics, 23(2), 137-161.
  • Erkoç, M., Alpkılıç, M., Doğan, Y. Y., Yantır, U., Günel, O., Ateş, E., & Oruç, H. (2024). Okul yöneticilerinin karar alma süreçleri ve eğitim-öğretim ortamına etkisi. Sosyal Gelişim Dergisi, 2(1), 75-82.
  • Harris, M. S. (2021). The soft underbelly of universities as anchor institutions: The disconnect between university and community research priorities. Higher Education Policy, 34(3), 603-621.
  • IAU (International Association of Universities). (2021). Definition Of Internationalization. https://www.iau-aiu.net/Internationalization
  • Kurtoğlu, M. (2018). Yükseköğretimde küresel eğilimler, kurumsal çeşitlilik ve Türkiye gündemi. https://yuksekogretimarastirmalari.com/2018/11/12/73/
  • Nohl, A. M., & Somel, N. (2020). Education policy in Turkey. In Oxford Research Encyclopedia of Education.
  • Pope, A. C., & Lafferty, T. (2023). Secondary teachers’ and administrators’ perceptions of school discipline practices (Doctoral dissertation). Walden University.
  • Viterale, F. D. C. (2018). University as a global actor in the international system of the 21st Century. Tuning Journal for Higher Education, 6(1), 169-198.
  • Weinberg, A. E., Trott, C. D., Wakefield, W., Merritt, E. G., & Archambault, L. (2020). Looking inward, outward, and forward: Exploring the process of transformative learning in teacher education for a sustainable future. Sustainability Science, 15, 1767-1787.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi (Diğer), Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Yorum
Yazarlar

Ayşen Bakioğlu 0000-0002-2571-1533

Kadriye Begüm Doğruyol Aladak

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2024
Kabul Tarihi 26 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bakioğlu, A., & Doğruyol Aladak, K. B. (2024). Akademik bilginin değeri ve saha yansımaları. Okul Yönetimi, 4(2), 98-100.