Görüş Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim araştırmalarında araştırmacıların rolünü yeniden düşünmek

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 127 - 129, 31.12.2024

Öz

Bu çalışma, eğitim yönetimi alanında iyi ve yüksek kaliteli araştırmaların özelliklerini eleştirel bir şekilde incelemektedir. Jüri değerlendirmeleri, hakemlik süreçleri, tez danışmanlığı ve akademik oturumlardaki deneyimlerden yola çıkarak, araştırmada güvenilirlik, özgünlük, alana uygunluk ve etik uyumun önemini vurgulamaktadır. Çalışma, kurumsal kriterler ve akademik baskılar nedeniyle niceliğe odaklanmanın niteliği gölgede bırakmasını eleştirmekte ve araştırmacılar ile uygulayıcılar arasındaki boşluğu dolduracak etkili, sürdürülebilir ve erişilebilir araştırmalar üretmek için stratejiler önermektedir. Ayrıca, rekabetçi yaklaşımdan iş birliğine dayalı ve uzun vadeli araştırmalara geçişin, alanın genel kalite ve alana uygunluğunu artıracağına dikkat çekmektedir.

Kaynakça

  • Bullo, M. M., Labastida, R. T., & Manlapas, C. C. (2021). Challenges and difficulties encountered by teachers in the conduct of educational research: Basis for teachers’ enhancement program. International Journal of Research Studies in Education, 10(13), 67-75.
  • Mårtensson, P., Fors, U., Wallin, S. B., Zander, U., & Nilsson, G. H. (2016). Evaluating research: A multidisciplinary approach to assessing research practice and quality. Research Policy, 45(3), 593-603.

Rethinking the role of researchers in educational studies

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 127 - 129, 31.12.2024

Öz

This commentary paper critically explores the qualities of good and high-quality research in the field of educational administration. Drawing from experiences in jury evaluations, peer reviews, thesis supervision, and academic sessions, it emphasizes the importance of reliability, originality, relevance, and ethical alignment in research. The study critiques the focus on quantity over quality driven by institutional criteria and academic pressures, proposing strategies for producing impactful, sustainable, and accessible research that bridges the gap between researchers and practitioners. It advocates for a shift from competitive to collaborative and longitudinal research to enhance the field's overall quality and relevance.

Kaynakça

  • Bullo, M. M., Labastida, R. T., & Manlapas, C. C. (2021). Challenges and difficulties encountered by teachers in the conduct of educational research: Basis for teachers’ enhancement program. International Journal of Research Studies in Education, 10(13), 67-75.
  • Mårtensson, P., Fors, U., Wallin, S. B., Zander, U., & Nilsson, G. H. (2016). Evaluating research: A multidisciplinary approach to assessing research practice and quality. Research Policy, 45(3), 593-603.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi (Diğer), Eğitim Politikası
Bölüm Yorum
Yazarlar

Soner Polat

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2024
Kabul Tarihi 26 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Polat, S. (2024). Eğitim araştırmalarında araştırmacıların rolünü yeniden düşünmek. Okul Yönetimi, 4(2), 127-129.