Görüş Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlik mesleği bağlamında eğitim politikalarındaki sürekli değişiklikler

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 142 - 146, 31.12.2024

Öz

Türk eğitim sistemindeki hızlı değişen ve sürekli güncellenen politikalar, istikrar ve uzun vadeli uygulamaların önünü keserken, öğretmenlik mesleğini de olumsuz yönde etkilemektedir. Toplumsal sürdürülebilirliğin anahtarı konumunda olan öğretmenliğe yönelik kalıcı politikaların oluşturulamaması, öğretmen yetiştirme konusunda ciddi deneyime sahip olan Türkiye’de pek uygulama yapılmış olsa da istenilen sonuçlara ulaşmayı engellemiştir. Mesleğin stratejik önemi çok iyi belirlenmeli, bilimsellikten taviz vermeden yaşanan/yaşanacak belirsizlikler ve çelişkilerin ortadan kaldırılması için paradigma değişikliğine gidilmeli ve kalıcı-sürekli politikalar oluşturulmalıdır.

Kaynakça

  • AP Argon, T. ve Çelik Yılmaz, D. (2023). Bir meslek olarak öğretmenlik. Ü. Dilekçi (Ed.). Eğitime Giriş içinde. PEGEM Akademi, 342-365.
  • Akpolat, T. ve E. Oğuz. (2021). Eğitim planlaması, ekonomisi ve politikalarının Türkiye’de uygulamaya yansımaları. Ş. Sezgin Nartgün ve T. Argon (Ed.). Eğitim Perspektifinden Planlama, Ekonomi ve Politika içinde. PEGEM Akademi,315-351.
  • Azar, A. (2011). Türkiye’deki öğretmen eğitimi üzerine bir söylem: Nitelik mi, nicelik mi? Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 1 (1), 36-38.
  • Baş, H. ve E. Nural (2023). Türkiye’de öğretmen yetiştirme uygulamalarında yaşanan sorunların belirlenmesi ve çözüm önerilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi. 4 (1), 16-46. https://doi.org/10.54637/ebad.1222046
  • Bozkurt, E. ve Kutlu, H. (2021). Öğretmenlik mesleğinin imajı: Toplumsal algı, mesleğin doğası, saygınlık ve gelecekteki durumuna ilişkin deneyimler. Uygulamada Eğitim ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 1(2), 114-142.
  • Çetin Talan, M. M. & Demir, M. K. (2024). Millî Eğitim Bakanlığının hizmet içi eğitim faaliyetlerinin değerlendirilmesi. International Social Sciences Studies Journal, (e-ISSN:2587- 1587). 10(1), 77-103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.106 20022.
  • Çörtük M.M., Çörtük, G. (2023). Türk eğitim politikaları sorunları. BENGİ Dünya Yörük-Türkmen Araştırmaları Dergisi. 1, 151-172.
  • Erdem, A. R. (2015). Türkiye’deki öğretmen yetiştirmenin [A], [B], [Ç] si. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi. (4)1, 16 – 38.
  • Gedikoğlu, T. (2005), Avrupa birliği sürecinde Türk eğitim sistemi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(1), 66-80.
  • Gürkan, T. (1987), Ortaöğretim kurumlarında öğretime ilişkin sorunlar. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 20(1-2), 305-322.
  • Sunar, L. (2023). Öğretmenliğin toplumsal konum ve itibarının değişimi. İçinde: Eğitim İzleme Raporu 2022 Öğretmenliğin Dönüşümü (61-73). İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı İstanbul. https://ilke.org.tr/ogretmenligin-toplumsal-konum-ve-itibarinin-degisimi
  • Tokçalar, F. ve Gürlen, E. (2023). Türkiye ve dünya ülkelerindeki hizmet içi öğretmen eğitimi politikalarının karşılaştırmalı analizi. EJER Congress 2023 Tam Metin Bildiri Kitabı. 223-234.
  • Yeşilbağ, Y. (2021). Eğitim planlaması, ekonomisi ve politikasıyla ilgili genel olgu ve temel kavramlar. Ş. Sezgin Nartgün ve T. Argon (Ed.). Eğitim Perspektifinden Planlama, Ekonomi ve Politika içinde. PEGEM Akademi, 1-36.

Constant changes in educational policies in the context of the teaching profession

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 142 - 146, 31.12.2024

Öz

The frequent modifications and continuous updates to policies within the Turkish education system impede stability and long-term implementation while also adversely impacting the teaching profession. The inability to establish a sustainable policy for teaching, which is crucial for social continuity, has hindered Turkey's attainment of desired outcomes, despite the implementation of numerous initiatives. It is imperative to determine the strategic significance of the profession and to initiate a paradigm shift to address the uncertainties and inconsistencies experienced or anticipated in the future, while maintaining scientific rigor.

Kaynakça

  • AP Argon, T. ve Çelik Yılmaz, D. (2023). Bir meslek olarak öğretmenlik. Ü. Dilekçi (Ed.). Eğitime Giriş içinde. PEGEM Akademi, 342-365.
  • Akpolat, T. ve E. Oğuz. (2021). Eğitim planlaması, ekonomisi ve politikalarının Türkiye’de uygulamaya yansımaları. Ş. Sezgin Nartgün ve T. Argon (Ed.). Eğitim Perspektifinden Planlama, Ekonomi ve Politika içinde. PEGEM Akademi,315-351.
  • Azar, A. (2011). Türkiye’deki öğretmen eğitimi üzerine bir söylem: Nitelik mi, nicelik mi? Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 1 (1), 36-38.
  • Baş, H. ve E. Nural (2023). Türkiye’de öğretmen yetiştirme uygulamalarında yaşanan sorunların belirlenmesi ve çözüm önerilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi. 4 (1), 16-46. https://doi.org/10.54637/ebad.1222046
  • Bozkurt, E. ve Kutlu, H. (2021). Öğretmenlik mesleğinin imajı: Toplumsal algı, mesleğin doğası, saygınlık ve gelecekteki durumuna ilişkin deneyimler. Uygulamada Eğitim ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 1(2), 114-142.
  • Çetin Talan, M. M. & Demir, M. K. (2024). Millî Eğitim Bakanlığının hizmet içi eğitim faaliyetlerinin değerlendirilmesi. International Social Sciences Studies Journal, (e-ISSN:2587- 1587). 10(1), 77-103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.106 20022.
  • Çörtük M.M., Çörtük, G. (2023). Türk eğitim politikaları sorunları. BENGİ Dünya Yörük-Türkmen Araştırmaları Dergisi. 1, 151-172.
  • Erdem, A. R. (2015). Türkiye’deki öğretmen yetiştirmenin [A], [B], [Ç] si. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi. (4)1, 16 – 38.
  • Gedikoğlu, T. (2005), Avrupa birliği sürecinde Türk eğitim sistemi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(1), 66-80.
  • Gürkan, T. (1987), Ortaöğretim kurumlarında öğretime ilişkin sorunlar. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 20(1-2), 305-322.
  • Sunar, L. (2023). Öğretmenliğin toplumsal konum ve itibarının değişimi. İçinde: Eğitim İzleme Raporu 2022 Öğretmenliğin Dönüşümü (61-73). İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı İstanbul. https://ilke.org.tr/ogretmenligin-toplumsal-konum-ve-itibarinin-degisimi
  • Tokçalar, F. ve Gürlen, E. (2023). Türkiye ve dünya ülkelerindeki hizmet içi öğretmen eğitimi politikalarının karşılaştırmalı analizi. EJER Congress 2023 Tam Metin Bildiri Kitabı. 223-234.
  • Yeşilbağ, Y. (2021). Eğitim planlaması, ekonomisi ve politikasıyla ilgili genel olgu ve temel kavramlar. Ş. Sezgin Nartgün ve T. Argon (Ed.). Eğitim Perspektifinden Planlama, Ekonomi ve Politika içinde. PEGEM Akademi, 1-36.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi (Diğer), Eğitim Politikası
Bölüm Yorum
Yazarlar

Türkan Argon

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2024
Kabul Tarihi 26 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Argon, T. (2024). Öğretmenlik mesleği bağlamında eğitim politikalarındaki sürekli değişiklikler. Okul Yönetimi, 4(2), 142-146.