Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PRESERVICE TEACHERS’ SELF EFFICACY BELIEF SCALE TOWARD INSTRUCTION OF LIFE STUDY

Yıl 2007, Sayı: 14, 175 - 183, 09.05.2013

Öz

The purpose of this study is to develop a self efficacy belief instrument for preservice elementary teachers’ toward instruction of life study lesson. For this purpose, firstly an item repository was constituted by investigating literature. This item repository was given to five experts for evaluating and rearranged according to their recommendations. After that, this scale was applied to the 157 third grade students from Department of Elementary Education in Gazi University. By applying validity and reliability studies to the collected data, a valid and reliable scale is formed which consist of totally 18 items. 

Kaynakça

  • AKBULUT, E. (2006). Müzik Öğretmeni Adaylarının Mesleklerine İlişkin Öz Yeterlik İnançları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 3/2, 24-33.
  • BANDURA, A. (1982). Self-efficacy Mechanism in Human Agency. American Psychologist, 37 (2), 122-147.
  • BANDURA, A. (1989). Exercise of Control Through Self-Belief. Department of Psychology Stanford University CA.
  • GERÇEK, C., YILMAZ, M., KÖSEOGLU, P. ve SORAN, H. (2006). Biyoloji Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öğretiminde Öz-Yeterlik inançları. Ankara Üniversi- tesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39/1, 57-73.
  • HAZIR-BIKMAZ, F. (2002). Fen Öğretiminde Öz Yeterlik İnancı Ölçeği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(2), 197-210.
  • HAZIR-BIKMAZ, F. (2004). Öz Yeterlik İnançları. Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Kuz- gun,Y., Deryakulu, D. (Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • HORZUM, M. B. (2007). İnternet Tabanlı Eğitimde Transaksiyonel Uzaklığın Öğrenci Başarısı, Doyumu ve Özyeterlilik Algısına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • KAPTAN, F., KORKMAZ, H. (2001). İşbirliğine dayalı fen öğretiminin öğretmen adayla- rının öz-yeterlik düzeylerine etkisi, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi 2000, Milli Eğitim Basımevi, Ankara
  • MOGÜL, İ., SEÇKEN, N. ve YÜCEL, A. S. (2004). Kimya Öğretmen Adaylarının Öz- Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. BAÜ Fen Bi- limleri Enstitüsü Dergisi, 6/1.
  • PAJARES, F. (1997). Current Directions in Self-efficacy Research .In M. Maehr & P.R. Pintrich (Eds.). Advances in Motivation and Achivement. 10, 1-49. Greenwich, CT: JAI Pres.
  • YILMAZ, M., KÖSEOĞLU, P., GERÇEK, C., SORAN, H. (2004). Öğretmen Öz-yeterlik İnancı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58.

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZ YETERLİK ALGISI ÖLÇEĞİ

Yıl 2007, Sayı: 14, 175 - 183, 09.05.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı; sınıf öğretmenliği öğrencilerinin hayat bilgisi öğretimine
yönelik öz yeterlik algısı ölçeği geliştirmektir. Bu amaçla ilk olarak alanyazın incelenerek
madde havuzu oluşturulmuştur. Oluşturulan madde havuzu değerlendirmek üzere beş
uzmana verilmiş ve alınan öneriler doğrultusunda gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Daha
sonra ölçek, Gazi Üniversitesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nın
üçüncü sınıfında okuyan 157 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen verilere geçerlik güvenirlik
çalışmaları yapılarak toplam 18 maddeden oluşan geçerli ve güvenilir bir ölçek ortaya
çıkmıştır.
Anahtar Sözcükler: Öz yeterlik algısı, hayat bilgisi öğretimi, hayat bilgisi dersi
öğretiminde öz yeterlik algısı ölçeği.

Kaynakça

  • AKBULUT, E. (2006). Müzik Öğretmeni Adaylarının Mesleklerine İlişkin Öz Yeterlik İnançları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 3/2, 24-33.
  • BANDURA, A. (1982). Self-efficacy Mechanism in Human Agency. American Psychologist, 37 (2), 122-147.
  • BANDURA, A. (1989). Exercise of Control Through Self-Belief. Department of Psychology Stanford University CA.
  • GERÇEK, C., YILMAZ, M., KÖSEOGLU, P. ve SORAN, H. (2006). Biyoloji Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öğretiminde Öz-Yeterlik inançları. Ankara Üniversi- tesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39/1, 57-73.
  • HAZIR-BIKMAZ, F. (2002). Fen Öğretiminde Öz Yeterlik İnancı Ölçeği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(2), 197-210.
  • HAZIR-BIKMAZ, F. (2004). Öz Yeterlik İnançları. Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Kuz- gun,Y., Deryakulu, D. (Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • HORZUM, M. B. (2007). İnternet Tabanlı Eğitimde Transaksiyonel Uzaklığın Öğrenci Başarısı, Doyumu ve Özyeterlilik Algısına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • KAPTAN, F., KORKMAZ, H. (2001). İşbirliğine dayalı fen öğretiminin öğretmen adayla- rının öz-yeterlik düzeylerine etkisi, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi 2000, Milli Eğitim Basımevi, Ankara
  • MOGÜL, İ., SEÇKEN, N. ve YÜCEL, A. S. (2004). Kimya Öğretmen Adaylarının Öz- Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. BAÜ Fen Bi- limleri Enstitüsü Dergisi, 6/1.
  • PAJARES, F. (1997). Current Directions in Self-efficacy Research .In M. Maehr & P.R. Pintrich (Eds.). Advances in Motivation and Achivement. 10, 1-49. Greenwich, CT: JAI Pres.
  • YILMAZ, M., KÖSEOĞLU, P., GERÇEK, C., SORAN, H. (2004). Öğretmen Öz-yeterlik İnancı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Bektaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Mayıs 2013
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Bektaş, M. (2013). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZ YETERLİK ALGISI ÖLÇEĞİ. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 175-183.