Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF VE ADAY SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YENİLENEN İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINA BAKIŞI

Yıl 2007, Sayı: 14, 184 - 197, 09.05.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı, yenilenen ilköğretim programlarını sınıf ve aday sınıf öğretmenlerinin
görüşleri ışığında incelemektir. Araştırma, anket yoluyla sınıf ve aday sınıf öğretmenlerinin
görüşlerini belirlenmeye yönelik betimsel bir araştırmadır. Araştırmada yenilenen
ilköğretim programları sınıf ve aday sınıf öğretmenlerinin görüşleri ışığında karşılaştırılmıştır.
Araştırmanın evrenini 2005-2006 eğitim öğretim yılında Rize ilinin Çayeli ilçesinde
bulunan 5 ilköğretim okulundaki sınıf öğretmenleriyle Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesinde
okuyan son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu evrende yer alan 93 sınıf öğretmeni
ve 101 aday sınıf öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.
Araştırmacılar tarafından hazırlanan veri toplama aracı ile elde edilen veriler üzerinde, geçerlik
ve güvenirlik çalışmalarından sonra istatistiksel çözümlemeler yapılmıştır. Sınıf ve
aday sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin betimlenmesinde aritmetik ortalama ( X ) ve
standart sapma (ss)’dan yararlanılmış; sınıf öğretmenleri ile aday sınıf öğretmenlerinin yenilenen
programlara ilişkin görüşleri ise t testi ile karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda,
sınıf ve aday sınıf öğretmenlerinin yenilenen ilköğretim programlarına yönelik genellikle
olumlu görüş belirttikleri; aday sınıf öğretmenlerinin yeni program hakkında, özellikle
motivasyon boyutunda, sınıf öğretmenlerinden daha olumlu görüşe sahip oldukları görülmüştür.

Kaynakça

  • AYKAÇ, Necdet ve Erdoğan BAŞAR. “İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Eğitim Programının Değerlendirilmesi”, Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi & Tekışık Eğitim Araştırma ve Geliştirme Vakfı Yeni İlköğretim Programlarını De- ğerlendirme Sempozyumu, Kayseri, (14-16 Kasım), 2005.
  • BROOKS, Jacqueline G. & Martin G. BROOKS. In Search of Understanding: The Case for Constructivist Classrooms, Assocation for Supervision and Curriculum Development, New York, 1999.
  • DOĞANAY, Ahmet. “Sosyal Bilgiler Eğitiminin Genel Amaçları Ne Olmalıdır?”, Dokuz Eylül Üniversitesi, I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi Tebliğleri, İzmir, (15-17 Mayıs), 2004.
  • HOLT-REYNOLDS, Diane. “What Does Teacher Do ? Constructivist Pedagogies and Prospective Teachers’ Beliefs About The Role of Teacher”, Teaching and Teacher Education, 16, 2000.
  • JADALLAH, E. “Constructivist Learning Experience for Social Studies Education”, The Social Studies, 9, 2000.
  • KESER, Ömer Faruk. “Fizik Eğitimine Yönelik Bütünleştirici Bir Öğrenme Or- tamı Tasarımı ve Uygulaması”, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanma- mış Doktora Tezi), Trabzon, 2003.
  • ÖZDEN, Yüksel. Eğitimde Yeni Değerler, Pegem Yayınları, Ankara, 2002.
  • PERKINS, David. “The Many Faces of Constructivism”, Educational Leadership, Vol., 57, Nov., 1999.
  • SABANCI, Ali ve Ahmet Şahin. “Öğretmenin Etkinlik Odaklı Hayat Bilgisi Öğ- retiminde Sınıf Yönetimi Değişkenleri Açısından Değerlendirilmesi: Bilen Öğretmenden Bulduran Öğretmene Doğru”, Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi & Tekışık Eğitim Araştırma ve Geliştirme Vakfı Yeni İlköğretim Prog- ramlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, (14-16 Kasım), 2005.
  • SAĞLAM, Halil İbrahim. “Türkiye’deki Davranışçı ve Yapılandırmacı Sosyal Bilgiler Öğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Erzurum, 2006.
  • TEZCİ, Erdoğan. “Oluşturmacı Öğretim Tasarım Uygulamasının İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcılıklarına ve Başarılarına Etkisi”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Elazığ, 2002.
  • TOZLU, Necmettin. Eğitim Felsefesi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2003.
  • WİNDSCHITL, Mark. “A Vision Educators Can Put Into Practice: Portraying the Constructivist Classroom as a Culturel System”, School Science and Mathematics, Volume: 99 (4), April, 1999.

SINIF VE ADAY SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YENİLENEN İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINA BAKIŞI

Yıl 2007, Sayı: 14, 184 - 197, 09.05.2013

Öz

This study aims to investigate the views of in-service and pre-service primary school teachers about the new primary school program. A questionnaire was prepared by the researchers for data gathering. After the validity and reliability tests, the questionnaire was applied to in-service and pre-service primary school teachers to get their opinions on the new primary school program. Study sample consisted of 93 in-service primary school teachers working in five different primary schools in Çayeli district belonging to Rize province and 101 last grade pre-service primary school teachers going to the primary teachers training program at the Faculty of Education in Çayeli. Statistical analysis were conducted on the gathered data and some statistical techniques like mean ( X ), standart deviation (ss) were used to describe the views of in-service and pre-service primary school teachers about the new primary school program. The views of in-service and pre-service primary school teachers were compared by using Student’s t-test. The results of the study showed that in-service and pre-service primary school teachers had moderately positive views about the new primary school program, and preservice primary school teachers had more positive views than in-service primary school teachers about the new primary school program, especially in terms of the motivation dimension. 

Kaynakça

  • AYKAÇ, Necdet ve Erdoğan BAŞAR. “İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Eğitim Programının Değerlendirilmesi”, Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi & Tekışık Eğitim Araştırma ve Geliştirme Vakfı Yeni İlköğretim Programlarını De- ğerlendirme Sempozyumu, Kayseri, (14-16 Kasım), 2005.
  • BROOKS, Jacqueline G. & Martin G. BROOKS. In Search of Understanding: The Case for Constructivist Classrooms, Assocation for Supervision and Curriculum Development, New York, 1999.
  • DOĞANAY, Ahmet. “Sosyal Bilgiler Eğitiminin Genel Amaçları Ne Olmalıdır?”, Dokuz Eylül Üniversitesi, I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi Tebliğleri, İzmir, (15-17 Mayıs), 2004.
  • HOLT-REYNOLDS, Diane. “What Does Teacher Do ? Constructivist Pedagogies and Prospective Teachers’ Beliefs About The Role of Teacher”, Teaching and Teacher Education, 16, 2000.
  • JADALLAH, E. “Constructivist Learning Experience for Social Studies Education”, The Social Studies, 9, 2000.
  • KESER, Ömer Faruk. “Fizik Eğitimine Yönelik Bütünleştirici Bir Öğrenme Or- tamı Tasarımı ve Uygulaması”, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanma- mış Doktora Tezi), Trabzon, 2003.
  • ÖZDEN, Yüksel. Eğitimde Yeni Değerler, Pegem Yayınları, Ankara, 2002.
  • PERKINS, David. “The Many Faces of Constructivism”, Educational Leadership, Vol., 57, Nov., 1999.
  • SABANCI, Ali ve Ahmet Şahin. “Öğretmenin Etkinlik Odaklı Hayat Bilgisi Öğ- retiminde Sınıf Yönetimi Değişkenleri Açısından Değerlendirilmesi: Bilen Öğretmenden Bulduran Öğretmene Doğru”, Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi & Tekışık Eğitim Araştırma ve Geliştirme Vakfı Yeni İlköğretim Prog- ramlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, (14-16 Kasım), 2005.
  • SAĞLAM, Halil İbrahim. “Türkiye’deki Davranışçı ve Yapılandırmacı Sosyal Bilgiler Öğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Erzurum, 2006.
  • TEZCİ, Erdoğan. “Oluşturmacı Öğretim Tasarım Uygulamasının İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcılıklarına ve Başarılarına Etkisi”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Elazığ, 2002.
  • TOZLU, Necmettin. Eğitim Felsefesi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2003.
  • WİNDSCHITL, Mark. “A Vision Educators Can Put Into Practice: Portraying the Constructivist Classroom as a Culturel System”, School Science and Mathematics, Volume: 99 (4), April, 1999.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cemalettin İpek Bu kişi benim

H.ibrahim Sağlam Bu kişi benim

Ahmet Duysak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Mayıs 2013
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA İpek, C., Sağlam, H., & Duysak, A. (2013). SINIF VE ADAY SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YENİLENEN İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINA BAKIŞI. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 184-197.