Üstbilişsel strateji kullanımının okuduğunu anlama düzeyi düşük öğrencilerde erişi
artırımına etkisini belirlemeye yönelik olarak yapılan bu araştırma, öntest-sontest
kontrol gruplu deneysel desen modeline göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya
2006-2007 öğretim yılı bahar döneminde Ankara ili Yenimahalle ilçesi, Yunus Emre
ve Şehit M. Ali Durak İlköğretim Okuluna devam eden 5. sınıf öğrencileri katılmış,
araştırma deney grubunda 17, kontrol grubunda 16 olmak üzere toplam 33 öğrenci
ile yürütülmüştür.Araştırmada veri toplama aracı olarak okuduğunu anlama başarı
testi, üstbilişsel okuduğunu anlama farkındalığı ölçeği ve görüşme formu
kullanılmıştır. Ayrıca etkinlikler düzenlenerek öğretim sürecinde kullanılmıştır.
Araştırmayla ilgili tüm istatistiksel çözümlemelerde SPSS paket programından
yararlanılmış, deney ve kontrol grubundan elde edilen puanlar arasındaki farkın
anlamlı olup olmadığı "t” testi ile sınanmıştır. Gruplar arası karsılaştırmalarda
anlamlılık düzeyi .05 olarak benimsenmiştir.
This study, aiming at determining the effect of metacognitive strategy training on improving the achievement level of students having low achievement levels of reading comprehension, is carried out according to the experimental study model having control group and pre-test and post-test. 5th grade students attending to Yunus Emre Primary School and Şehit M. Ali Durak Primary School in Yenimahalle, Ankara have participated in this study during 2006-2007 academic year. The study was carried out by totally 33 students, 17 in experimental group and
16 in control group. Reading comprehension achievement test, metacognitive reading comprehension self-awareness scale and interviews have been used as data gathering tools. However, some activities have been developed and used during the teaching process. SPSS software program has been used in all statistical analysis related to the study, and whether there is a significant difference between the scores of control group and experimental group has been tested by “t” test. The significance level has been found as .05 in comparisons between groups.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 16 |