Bu araştırmanın amacı, Türk Dili ve Edebiyatı ve Yabancı Diller Eğitimi Bölümü son
sınıf öğrencilerinin “küresel dil” kavramına ilişkin algılarını ve görüşlerini
belirlemektir. Bu amaçla 336 öğrencinin görüşüne başvurulmuştur. Veri
toplama aracı olarak açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir anket formu
kullanılmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiş,
elde edilen bulgular nicel olarak sunulmuştur. Elde edilen bulgular katılımcıların
görüşlerinden “doğrudan alıntılar” yapılarak sunulmuştur.
Ulaşılan bulgular ışığında “küresel dil” kavramına; “evrensel dil, dünya dili,
uluslararası dil, ortak iletişim dili, kullanımı en yaygın dil, en çok gereksinim
duyulan dil” anlamlarının yüklendiği, küresel dile gereksinim olduğu görüşünün
ağırlıklı kazandığı, buna neden olarak; “uluslararası iletişimi kolaylaştırma,
hızlandırma, iletişimde dilden kaynaklanan yanlış anlaşmaları ortadan kaldırma
vb.” görüşlerin sunulduğu, İngilizcenin küresel dil olduğu görüşünün büyük
oranda benimsendiği, buna neden olarak; “İngilizcenin geniş bir coğrafyada
kullanılması, dünya üzerinde en fazla konuşulan dil olması, bütün dünyada
iletişimin bu dil ile daha kolay sağlanması, vb.” görüşlerin sunulduğu
görülmüştür.
The aim of this study is to find out the perceptions and opinions of the last year students of Turkish Language and Literature Department and Foreign languages Education Departments about “Global Language”. For this aim, it was consulted the opinions of 336 students. A questionnaire form consisted of open ended and multiple choice questions was used as a data collection implement. The collected data was analyzed descriptively, and then the results were given quantitatively. The results were came out by making “direct quotations” from the participants opinions. Under the light of the results, it was seen that it was given to some meanings to the concept “global language” such as; “universal language, world language, international language, lingua franca, common language, most wanted language” and the opinion of the need of a global language got more importance and as the reasons “facilitate the international communication, accelaration, remove the misunderstandings caused by the language in communication etc.” were put forward, the opinion that English is the global language got more importance and as the reasons: “English is used in a wide geography, most spoken language in the world, the communication is easier with this language in the world etc” were put forward.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 16 |