Bu çalısmada, öğretmenlerin öğrencilerin öğrenme stillerine uygun öğretim
yöntem ve tekniklerini seçebilme ve öğrencilerin öğrenme stillerine uygun
eğitimsel etkinlikler düzenleyebilme durumları tartısılacaktır. Arastırmada
‘’Kesitsel ve Đliskisel Tarama Modeli’’ kullanılmıstır. Öğrencilerin öğrenme
stilleri, öğretmenlerin cinsiyetleri, mesleki kıdemleri ve gözlenen dersler
bağımsız değisken, öğretmenlerin öğretme yolları bağımlı değisken olarak ele
alınmıstır. Arastırmanın evrenini, Malatya ili merkezinde bulunan ve ilköğretim
okullarında 2008-2009 öğretim yılı birinci döneminde öğrenim gören besinci ve
altıncı sınıf öğrencileri ile besinci ve altıncı sınıfta derslere giren öğretmenler
olusturmustur. Arastırmanın örneklemi, evren içerisinden %5 örneklem hatası
ve “Yansız Kümeleme Yöntemi” ile alınmıs, 566 öğrenci ve 130 öğretmenden
olusmaktadır. Ölçme aracı olarak; David Kolb’un “Öğrenme Stilleri Envanteri” ve
“Öğretme Yolları Gözlem Formu” kullanılmıstır. Arastırma sonucunda
öğrencilerin öğrenme stilleri ile öğretmenlerin “Yerlestiren” ve” Değistiren”
öğrenme stillerine uygun olarak gelistirdikleri öğretim yolları arasında yüksek
düzeyde anlamlı bir iliski saptanırken, öğrencilerin öğrenme stilleri ile
öğretmenlerin “Özümseyen “ve “Ayrıstıran” öğrenme stillerine uygun öğretim
yolları arasında kısmen anlamlı bir iliski saptanmıstır. Öğretmenlerin
“Yerlestiren”, ”Özümseyen”, ”Değistiren” ve “Ayrıstıran” öğrenme stillerine
uygun uyguladıkları öğretim yolları, öğretmenlerin cinsiyetlerine ve mesleki
kıdemlerine göre farlılasmaktadır. Farklılasma, bayan öğretmenlerin ve mesleki
deneyimleri daha az olan öğretmenlerin lehinedir. Yine arastırma sonucunda,
öğretmenlerin “Yerlestiren”, “Değistiren” ve “Ayrıstıran” öğretim stillerine uygun
öğretim yollarını uygulama durumları, gözlenen derslere göre anlamlı bir sekilde
farklılastığı, öğretmenlerin ”Özümseyen” öğretim stiline uygun öğretim
yollarının uygulama durumlarının gözlenen derslere göre anlamlı bir sekilde
farklılasmadığı saptanmıstır.
This study, teachers’ ability to choose the suitable teaching methods and techniques and to arrange educational activities according to the students’ learning styles is discussed In this study, cross-sectional survey and relational survey method is used. Students’ learning styles, teachers genders and their service duration, observed lessons are taken as independent variable, teachers’ teaching ways are taken as dependent variable. The population of the study includes students studying in fifth and sixth grade in the primary schools that are placed in the city center of Malatya in the first term of 2008-2009 academic year and teachers taeching fifth and sixth classes. The sample of the study includes 566 students and 130 teachers selected in population with % 5 sampling mistake and by random cluster sampling method. David Kolb’s “Learning Styles Inventory” and “Teaching Ways Observation Form” are used as an assessment device. As a result of this study, while a significant relation at high level is found between students’ learning stylesand “Settling” and“Changing”teaching ways that teachers impove suitable for learningstyles, partly significant relation is found between students’ learning styles and teachers’ “Assimilating” and “Sorting” teaching wayssuitable for learning styles. “Settling”, “Changing”
,“Assimilating” and “Sorting” teaching ways that are practised suitable for learning styles by the teachers show differentiation according to teachers’ gender and their service duration. The differentiation is in favor of the female teachers and teachers having lesser professional experience. Also, the study concluded that, while the conditions of teachers’ application of “Settling”, “Changing” “Sorting” teaching ways suitable for teaching styles show significant difference according to observed lessons, the conditions of teachers application of “Assimilating” teaching ways suitable for teaching styles show no differentiation according to observed lesson.
Learning Styles Teaching Ways Teaching Key words: Methods and Techniques
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 19 |