Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ DETERMINATION LEVELS ABOUT PROBLEM TYPES

Yıl 2010, Sayı: 19, 124 - 137, 09.05.2013

Öz

The purpose of the study was to investigate 4th and 5th grade students’ determination levels about problem types. This study indicated that to investigate 4th and 5th grade students’ determination levels about problem types and distribution of these levels by gender, grade and mathematics success. The study group consists of 80 students from a primary school in Eskişehir. Data were collected by author’s “Determination of problem types” test with demographical information form. Frequency and percentage values were used to analyze data. The results of the study indicated that, 4th and 5th grade students’ determination levels about problem types were too low and students had difficulty to determine types of the problem which include extra or imperfect knowledge, the nonnumeric problem, the problem which include an application of real life. Finally suggestions were included for teaching problem solving in elementary education. 

Kaynakça

  • Altun, M. (2005). Matematik Öğretimi. Bursa: Erkam Matbaacılık
  • Arseven, A. (1994). Alan Araştırma Yöntemi (İlkeler, Teknikler, Örnekler). Ankara: Tekışık Matbaası.
  • Ataç, F. (1991). İnsan Yaşamında Psikolojik Gelişim. İstanbul: Beta Yayıncılık, s. 33
  • Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5. Sınıflar). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cüceloğlu, D. (1999). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Dağlı, A. (2004). Problem Çözme Ve Karar Verme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (7), 41-49
  • Emanaker, C. (1996). A problem solving based mathematics course and elementary teachers' beliefs. School Science and Mathematics, 96 (2), 75-84
  • İskenderoğlu, T., Akbaba Altun, S. ve Olkun, S. (2004). İlköğretim 3., 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 126-134
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karataş, İ. ve Güven, B. (2004). 8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi: Bir Özel Durum Çalışması. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 163.
  • Kaya, N. (1992). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri ile Benlik Saygıları Arasındaki İlişkiler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Mertoğlu, H. ve Öztuna, A. (2004). Bireylerin Teknoloji Kullanımı Problem Çözme Yetenekleri ile İlişkili midir?The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 3 (1), Article 12.
  • Morgan, C. T. (1995). Psikolojiye Giriş (Çev. Hüsnü Arıcı vd. ), 11. baskı, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları, s. 149
  • Olkun, S. ve Toluk, Z. (2001). İlköğretimde Matematik Öğretimi: 1-5 Sınıflar. Ankara: Artım
  • Rouquette, M. L. (1992). Yaratıcılık (Çev. Işın Gürbüz), İstanbul: İletişim Yayınları, s. 32-33
  • Saygı, M. (1990). Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Problemi Çözme Davranışlarının Değerlendirilmesi ve Matematik Yeteneği, Okuduğunu Anlama ve Matematiğe Yönelik Tutumun Problem Çözme Becerilerine Katkılarının İncelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Souviney, R. J. (1989). Learning to Teach Mathematics. London: Merrill Publishing Company.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2005). Türkçe Sözlük. 10. baskı, Ankara: 4. Akşam Sanat Okulu Matbaası

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM TÜRLEİNİ BELİRLEME DÜZEYLERİ

Yıl 2010, Sayı: 19, 124 - 137, 09.05.2013

Öz

Bu arastırmanın amacı, 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin problem türlerini belirleme
düzeylerini incelemektir. Arastırma, ilköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin
problem türlerini belirleme düzeylerini ve bu düzeyin cinsiyet, sınıf düzeyi ve
matematik basarısına göre dağılımını incelemek amacıyla gerçeklestirilmistir.
Arastırmanın çalısma grubunu, Eskisehir’deki bir ilköğretim okulunda 4 ve 5.
sınıflarda öğrenim görmekte olan toplam 80 öğrenci olusturmaktadır. Verilerin
toplanması asamasında, arastırmacı tarafından hazırlanan “Problem Türlerini
Belirleme” testi ve demografik bilgi formu kullanılmıstır. Toplanan verilerin
analizinde, frekans ve yüzde değerlerinden yararlanılmıstır. Arastırmanın
sonucunda; öğrencilerin problem türlerini belirleme düzeylerinin düsük olduğu
ve türü en zor belirlenen problemlerin eksik ya da fazla bilgi içeren problem,
sayısal veri içermeyen problem ve gerçek hayatın bir uygulamasını konu edinen
problem olduğu belirlenmistir. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak ilköğretimde
problem çözmenin öğretimine yönelik öneriler gelistirilmistir.

Kaynakça

  • Altun, M. (2005). Matematik Öğretimi. Bursa: Erkam Matbaacılık
  • Arseven, A. (1994). Alan Araştırma Yöntemi (İlkeler, Teknikler, Örnekler). Ankara: Tekışık Matbaası.
  • Ataç, F. (1991). İnsan Yaşamında Psikolojik Gelişim. İstanbul: Beta Yayıncılık, s. 33
  • Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5. Sınıflar). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cüceloğlu, D. (1999). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Dağlı, A. (2004). Problem Çözme Ve Karar Verme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (7), 41-49
  • Emanaker, C. (1996). A problem solving based mathematics course and elementary teachers' beliefs. School Science and Mathematics, 96 (2), 75-84
  • İskenderoğlu, T., Akbaba Altun, S. ve Olkun, S. (2004). İlköğretim 3., 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 126-134
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karataş, İ. ve Güven, B. (2004). 8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi: Bir Özel Durum Çalışması. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 163.
  • Kaya, N. (1992). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri ile Benlik Saygıları Arasındaki İlişkiler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Mertoğlu, H. ve Öztuna, A. (2004). Bireylerin Teknoloji Kullanımı Problem Çözme Yetenekleri ile İlişkili midir?The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 3 (1), Article 12.
  • Morgan, C. T. (1995). Psikolojiye Giriş (Çev. Hüsnü Arıcı vd. ), 11. baskı, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları, s. 149
  • Olkun, S. ve Toluk, Z. (2001). İlköğretimde Matematik Öğretimi: 1-5 Sınıflar. Ankara: Artım
  • Rouquette, M. L. (1992). Yaratıcılık (Çev. Işın Gürbüz), İstanbul: İletişim Yayınları, s. 32-33
  • Saygı, M. (1990). Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Problemi Çözme Davranışlarının Değerlendirilmesi ve Matematik Yeteneği, Okuduğunu Anlama ve Matematiğe Yönelik Tutumun Problem Çözme Becerilerine Katkılarının İncelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Souviney, R. J. (1989). Learning to Teach Mathematics. London: Merrill Publishing Company.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2005). Türkçe Sözlük. 10. baskı, Ankara: 4. Akşam Sanat Okulu Matbaası
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kürsat Yenilmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Mayıs 2013
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Yenilmez, K. (2013). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM TÜRLEİNİ BELİRLEME DÜZEYLERİ. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(19), 124-137.