In the study, it was aimed to compare the applications about the value education in Turkey and England based on primary school teachers views. 10 primary school teachers from Turkey and 11 primary school teachers from England, totally 21 primary school teachers participated in the study. Phenomenological study, one of the qualitative research approaches, was employed. The interview form was developed by the researcher based on literature review. Semi-structured interview with the participant teachers was used to collect data. Data from the teachers working both of the countries was analysed descriptively through content analysis. Themes from the descriptive analyses were compared and same themes were identified. Results
retrieved from the study were commented and several suggestions were made based
on the literature.
The Value Education Primary School Teachers Teacher Training Planning in the Value Education Cooperation with Family and Other Associations Measurement and Assessment in the Value Education Hidden-Curriculum
Bu çalışmanın amacı İngiltere ve Türkiye’de değer eğitimine yönelik uygulamaları sınıf öğretmenlerinin görüşlerine dayanarak karşılaştırmalı şekilde ortaya koymaktır. Çalışmaya İngiltere Lancashire bölgesinde görev yapan 10 sınıf öğretmeni, Türkiye’de Samsun ilinde görev yapan 11 sınıf öğretmeni olmak üzere çalışmaya 21 sınıf öğretmeni katılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yönteminin olgusal çalışma tekniği kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından literatüre dayalı olarak görüşme formu geliştirilmiştir. Yarı-yapılandırılmış görüşme ile veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler, betimsel olarak içerik analizine tabii tutulmuştur ve temalar belirlenmiştir. Her iki ülke sınıf öğretmenlerinden elde edilen verilerden geliştirilen temalarda benzerlik ve
farklılıklar tespit edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar ile yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Değer Eğitimi Öğretmen Eğitimi Değer Eğitiminde Planlama Aile ve Diğer Kurumlar ile İşbirliği Değer Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Örtük Program
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 23 Sayı: 23 |