Bu araştırma, ilköğretim okulu yöneticilerinin çatışmayı yönetmede çatışma yönetimi stratejilerini kullanma düzeylerine ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmen ve yönetici görüşlerinin göreve, öğretmen görüşlerinin ise görev yaptıkları sosyo-ekonomik çevreye, görev sürelerine, cinsiyet ve medeni durumlarına göre anlamlı bir farklılık gösterip-göstermediği incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul İlinde sosyo-ekonomik çevre özelliklerine göre yüksek düzeyde olan Beşiktaş ilçesinde 66 öğretmen ve22 yönetici, orta düzeyde olan Fatih ilçesinde 83 öğretmen ve 37 yönetici ve düşük düzeyde olan Gaziosmanpaşa ilçesinde 150 öğretmen ve 55 yönetici oluşturmuştur.Veri çözümlemede aritmetik ortalama,t testi ve varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, ilköğretim okul yöneticilerinin çatışmayı yönetmede, çatışma yönetimi stratejilerini kullanma düzeylerine yönelik öğretmen ve yönetici görüşleri tüm stratejilerde göreve göre farklılaşmaktadır. Yine öğretmenlerin, görev yaptıkları sosyo-ekonomik çevreye, görev sürelerine, cinsiyet ve medeni durumlarına göre okul yöneticilerinin çatışmayı yönetmede bazı stratejileri kullanma düzeylerine yönelik görüşleri arasında anlamlı farklılık bulunmaktadır.
Çatışma çatışma stratejisi çatışma yönetimi sosyo-ekonomik çevre okul yöneticisi öğretmen
This research was conducted to determine the views of teacher and administratoraccording to the level of using the strategies of conflict management of primary school administrators in managing conflicts. In this research, to see whether there is a significant difference, the views of teachers and administrators according to their mission, views of teachers according socio-economic work environment , position, gender and marital statuswere examined. The sample of the research is consisted of 66 teachers and 22administratorsworking in Beşiktaş with a high socioeconomic, level of 83 teachers and 37 administrators from Fatih with a medium level and 150 teachers and 55 administratorsfrom Gaziosmanpaşa with a low socioeconomic level in İstanbul province. In data analysis, arithmetic mean, t test and variance analysis were used. According to the research results, according to the level of conflict management strategies in managing conflict, there is a difference among the views of teachers and administrators in all strategies.Moreover, there is a difference among the views of teachers according to socio-economic work environment, position, gender and marital statusin using some strategies of conflict management of primary school administrators.
Conflict conflict strategies conflict management socio-economic environment school administrator teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ekim 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 24 Sayı: 24 |