Suriyeli çocukların eğitim ihtiyacının karşılanması ve okullarda
karşılaştıkları dil probleminin çözülmesi adına Avrupa Birliği desteği ile
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılan PICTES projesi, öğretmen istihdamı
için yeni bir alan olmuştur. Bu çalışmanın amacı, PICTES öğretmenlerinin
tükenmişlik düzeyini; branş, okul türü ve öğrenci sayısı değişkenlerini göz
önüne alarak belirlemektir. Bu bağlamda Bursa’da görev yapan 148 PICTES
öğretmenine Maslach Tükenmişlik ölçeği uygulanmış ve 17 öğretmenle
yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Çalışmada nicel ve nitel
veriler eş zamanlı toplanmıştır. Önce nicel aşama ile ilgili analizler, Kruskal-Wallis-H
testi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Ardından katılımcıların tükenmişlikle
ilgili sıraladıkları nitel veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda PICTES öğretmenlerinin duygusal tükenme alt boyutunda orta, duyarsızlaşma
alt boyutunda yüksek, kişisel başarısızlık alt boyutunda ise yüksek düzeyde tükenmişlik yaşadığı
saptanmıştır. Bu çalışmanın henüz meslekleşme sürecinde olan yabancı uyruklu
öğrenci eğitimine ve bu yönde yapılan eğitim planlamalarına katkı sağlayacağı
düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 20 Sayı: 1 |