Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tasarım Çalıştayları (Workshopları) ve Çağdaş Tasarım Eğitiminde Önemi

Yıl 2017, , 101 - 122, 01.12.2017
https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.394014

Öz

Bu çalımada, yaygın eğitim etkinliklerinden olan çalıtaylar tanımlandıktan sonra sınırlılıkları, avantajları, dezavantajları, süreleri, konuları, mekanları, katılımcıları, düzenlenme nitelikleraçısından incelemiştir. Türkiye’de gerçekletirilmiş önemletkinliklerden örnekler tanıtılmı, çalıtayların tasarım eğitiminde önemine değinilmiş ve bu konuda eğitimcilerin fikirlerine yer verilmiştir.

Bilgçaında bir tasarımcının sahip olmasını beklediğimiz özelliklerin sadece örgün eğitim sistemi ile kazandırılamayacaı, bazılarının ancak yaygın eğitim ortamlarında kazandırılabileceği pek çok eğitimctarafından kabul görmütür. Bunun iin çalıtayların eğitim sistemine entegre edilmesi, çalıtayları gerçekletiren kurulular hakkında örencilere bilgverilmesve örencilerin bu tarz etkinliklere erişimlerinin desteklenmesgerektiği vurgulanmıtır. 

Kaynakça

  • 10. Genç Beyin Fırtınası Görsel İletişim Tasarım Günleri Kitapçığı . (tarih yok). Mayıs 3, 2015 tarihinde Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Web Sitesi: http://gsf.deu.edu.tr/gencbeyinfirtinasi/httpdocs/GBFX_TANITIM.pdf adresinden alındı Bilen, M. (2002). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık. bi’sürü manifesto. Temmuz 15, 2015 tarihinde http://bisuru.tumblr.com/post/15695660248/bisuru-manifesto adresinden alındı Boyacıoğlu, E. (2009, Mart-Nisan). Mimari Tasarım Avrupa Kış Okulu EWSAD 2009. Mimarlık Dergisi(346). Canoğlu, S. (2011). TASARIM EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA PROFESYONEL TASARIMCILARLA. 1. sanat ve ta- sarım eğitimi sempozyumu (s. 461-464). Başkent Üniversitesi. Ciravoğlu, A. (2009, İlkbahar). Kayıtdışı ezber bozmayı sürdürüyor. Betonart, 6-7. Ciravoğlu, A. (Şubat 2001). Mimari Tasarım Eğitiminde Workshop-Stüdyo Paralelliği Üzerine. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü. Ciravoğlu, A., Çiftçi, D., ve Akipek, F. Ö. (2008, Şubat). Kayıtdışı Üzerine Söyleşi. Etkinlik Dosyası. (C. Erten, Röportaj Yapan) arkitera.com. Çağlar, N., ve Dinç, P. (2007). Mimarlık Eğitim Programında Dönüşümün Tasarlanmasına Yönelik Bir Deneyim: Gazi Mi- marlık Kış Okulları. Kapsayıcı ve Katılımcı Bir Tasarım / Araştırma Projesi Olarak Değişim Çalıştayı. Ankara: Mimarlık ve Eğitim Kurultayı. Çakmaklı, T. (1991). Workshop 91 İstanbuL Tarihi yarımada kıyı şeridi ve bölge tasarımı. Yapı Dergisi (26), 59-70. Çakmaklı, T. (1992). Yaratıcı Kişiliğin Oluşması İçin Bir Yöntem: Atölye Çalışmaları. Tasarım Dergisi (26), 88-98. Cleaver, Harry. (2015). Rupturing the Dialectic: The Struggle Against Work. Consortium Book Sales & Dist. İSBN,1849352275, 9781849352277 Dinç, P. (2009, Ağustos). Avrupa Mimarlık Kış Okulu Projesi (Erasmus/Sokrates IP 8211; Gazi Üniversitesi) Etkinlik ve Başarı Değerlendirmesi. Dosya (15), 15-25. Dubberly, H. (2012, Eylül). Icograda tasarım eğitimi manifestosunu güncellemeye yönelik katkı. Yazılar(120). Gasco, G. (2009, Ağustos). Tasarım Atölyelerini Deneyimlemek Mimarlık Eğitiminin Öteki Yüzü. dosya (15), 36-41. Gazete tasarım günleri 2014 kitapçığı. Eylül 8, 2015 tarihinde http://www.arti1t.com/: http://www.arti1t.com/pdf/2014. pdf adresinden alındı GBF nedir? Mayıs 3, 2015 tarihinde Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Web Sitesi: http://gsf.deu.edu.tr/ gencbeyinfirtinasi/GBF14/Site/gbfnedir.html adresinden alındı Güler, T. (2007, mayıs). Dokuz eylül üniversitesi GSF grafik bölümü: 7. Genç beyin Fırtınası. grafik tasarım (30), s. 10-11. Haberin Yeni Formülü 5N1K+1T. Eylül 8, 2015 tarihinde arti1t web sitesi: http://www.arti1t.com/index1.php?year=2015 &p=content&cl=nedir&l=nedir adresinden alındı İstanbul Modern›de Eğitim. Haziran 3, 2015 tarihinde İstanbul Modern: http://www.istanbulmodern.org/tr/egitim/istan- bul-modernde-egitim_380.html adresinden alındı İzer, A. (2011). Özsöz. G. O. Komitesi içinde, 15. İstanbul Uluslararası Grafik Tasarım Günleri (s. 7-8). İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Yayınları. Karabaş, B. (2009). EWSAD 2009 Hakkında. 11 11, 2016 tarihinde Arkitera: http://www.v3.arkitera.com/g153-. html?year=&aID=2750 adresinden alındı Malouf, D. (2012). Geleceğin Tasarım Eğitimi. Yazılar (121). Niyazioğlu, S. (2007, Nisan). Dünden Bugüne Grafist. Grafik Tasarım Görsel İletişim Kültürü Dergisi (7), s. 21-30. Özçer, S. (2006, Eylül). Bir Eğitim ve Öğrenme Metodolojisi Olarak Atölye Çalışmaları. HRdergi. Reece, I., ve Walker, S. (1997). Teaching, Training and Learning - A practical Guide. Sunderland: Business Education Publishers Limited. Sadri, H., ve Sadri, S. Z. (2010, Ekim-Kasım). İNSAN HAKLARI ODAKLI TASARIM ATÖLYESİ. TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi Bülteni (84), s. 42-43. Senan, E., ve Güven, Ö. (2010). Yahşibey Tasarım Çalışmaları İlk 20. İstanbul: Emre Senan Tasarım Vakfı. Sevinç, A. T. (2012, Şubat 28). bi’sürü “Zıvanadan Çık”tı. Temmuz 18, 2015 tarihinde arkitera: http://www.arkitera.com/ haber/6940/bisuru-zivanadan-cikti adresinden alındı Sönmez, V. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Usta, G., ve Onur, D. (2011). BİR TASARIM STÜDYOSU DENEYİMİ: FRAKTAL TASARIM. 1. sanat ve tasarım eğitimi sempozyumu (s. 513-517). Başkent Üniversitesi. Yürekli, İ., ve Yürekli, H. (2004, Mart). Mimari Tasarım Eğitiminde Enformellik. itüdergisi/a mimarlık, planlama, tasarım, 3(1), 53-62. http://hacettepegrafikcalistay.blogspot.com.tr/ 20.06.2017 tarihinde erişilmiştir.

Design Workshops and Their Importance In Contemporary Design Education

Yıl 2017, , 101 - 122, 01.12.2017
https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.394014

Öz

















In this study, workshops, as a non-formal education practice, have been reviewed in terms of
l
imitations, advantages, disadvantages, duration, issues, locations, participants and regulatory qualities. Examples from important events in Turkey were introduced, the importance of workshops
in design education was addressed and the opinions of the trainers on this issue were included.


It is accepted by many educators that the features we expect to have a designer in the age of in-
format
ion can not be gained only by the formal education system, but that some can only be gained
in non-formal educational settings. It was emphasized that the workshops should be integrated into
the educat
ion system, information should be given to the students about the organizations that
carr
ied out the workshops and that the students should be encouraged to access these activities. 









Kaynakça

  • 10. Genç Beyin Fırtınası Görsel İletişim Tasarım Günleri Kitapçığı . (tarih yok). Mayıs 3, 2015 tarihinde Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Web Sitesi: http://gsf.deu.edu.tr/gencbeyinfirtinasi/httpdocs/GBFX_TANITIM.pdf adresinden alındı Bilen, M. (2002). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık. bi’sürü manifesto. Temmuz 15, 2015 tarihinde http://bisuru.tumblr.com/post/15695660248/bisuru-manifesto adresinden alındı Boyacıoğlu, E. (2009, Mart-Nisan). Mimari Tasarım Avrupa Kış Okulu EWSAD 2009. Mimarlık Dergisi(346). Canoğlu, S. (2011). TASARIM EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA PROFESYONEL TASARIMCILARLA. 1. sanat ve ta- sarım eğitimi sempozyumu (s. 461-464). Başkent Üniversitesi. Ciravoğlu, A. (2009, İlkbahar). Kayıtdışı ezber bozmayı sürdürüyor. Betonart, 6-7. Ciravoğlu, A. (Şubat 2001). Mimari Tasarım Eğitiminde Workshop-Stüdyo Paralelliği Üzerine. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü. Ciravoğlu, A., Çiftçi, D., ve Akipek, F. Ö. (2008, Şubat). Kayıtdışı Üzerine Söyleşi. Etkinlik Dosyası. (C. Erten, Röportaj Yapan) arkitera.com. Çağlar, N., ve Dinç, P. (2007). Mimarlık Eğitim Programında Dönüşümün Tasarlanmasına Yönelik Bir Deneyim: Gazi Mi- marlık Kış Okulları. Kapsayıcı ve Katılımcı Bir Tasarım / Araştırma Projesi Olarak Değişim Çalıştayı. Ankara: Mimarlık ve Eğitim Kurultayı. Çakmaklı, T. (1991). Workshop 91 İstanbuL Tarihi yarımada kıyı şeridi ve bölge tasarımı. Yapı Dergisi (26), 59-70. Çakmaklı, T. (1992). Yaratıcı Kişiliğin Oluşması İçin Bir Yöntem: Atölye Çalışmaları. Tasarım Dergisi (26), 88-98. Cleaver, Harry. (2015). Rupturing the Dialectic: The Struggle Against Work. Consortium Book Sales & Dist. İSBN,1849352275, 9781849352277 Dinç, P. (2009, Ağustos). Avrupa Mimarlık Kış Okulu Projesi (Erasmus/Sokrates IP 8211; Gazi Üniversitesi) Etkinlik ve Başarı Değerlendirmesi. Dosya (15), 15-25. Dubberly, H. (2012, Eylül). Icograda tasarım eğitimi manifestosunu güncellemeye yönelik katkı. Yazılar(120). Gasco, G. (2009, Ağustos). Tasarım Atölyelerini Deneyimlemek Mimarlık Eğitiminin Öteki Yüzü. dosya (15), 36-41. Gazete tasarım günleri 2014 kitapçığı. Eylül 8, 2015 tarihinde http://www.arti1t.com/: http://www.arti1t.com/pdf/2014. pdf adresinden alındı GBF nedir? Mayıs 3, 2015 tarihinde Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Web Sitesi: http://gsf.deu.edu.tr/ gencbeyinfirtinasi/GBF14/Site/gbfnedir.html adresinden alındı Güler, T. (2007, mayıs). Dokuz eylül üniversitesi GSF grafik bölümü: 7. Genç beyin Fırtınası. grafik tasarım (30), s. 10-11. Haberin Yeni Formülü 5N1K+1T. Eylül 8, 2015 tarihinde arti1t web sitesi: http://www.arti1t.com/index1.php?year=2015 &p=content&cl=nedir&l=nedir adresinden alındı İstanbul Modern›de Eğitim. Haziran 3, 2015 tarihinde İstanbul Modern: http://www.istanbulmodern.org/tr/egitim/istan- bul-modernde-egitim_380.html adresinden alındı İzer, A. (2011). Özsöz. G. O. Komitesi içinde, 15. İstanbul Uluslararası Grafik Tasarım Günleri (s. 7-8). İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Yayınları. Karabaş, B. (2009). EWSAD 2009 Hakkında. 11 11, 2016 tarihinde Arkitera: http://www.v3.arkitera.com/g153-. html?year=&aID=2750 adresinden alındı Malouf, D. (2012). Geleceğin Tasarım Eğitimi. Yazılar (121). Niyazioğlu, S. (2007, Nisan). Dünden Bugüne Grafist. Grafik Tasarım Görsel İletişim Kültürü Dergisi (7), s. 21-30. Özçer, S. (2006, Eylül). Bir Eğitim ve Öğrenme Metodolojisi Olarak Atölye Çalışmaları. HRdergi. Reece, I., ve Walker, S. (1997). Teaching, Training and Learning - A practical Guide. Sunderland: Business Education Publishers Limited. Sadri, H., ve Sadri, S. Z. (2010, Ekim-Kasım). İNSAN HAKLARI ODAKLI TASARIM ATÖLYESİ. TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi Bülteni (84), s. 42-43. Senan, E., ve Güven, Ö. (2010). Yahşibey Tasarım Çalışmaları İlk 20. İstanbul: Emre Senan Tasarım Vakfı. Sevinç, A. T. (2012, Şubat 28). bi’sürü “Zıvanadan Çık”tı. Temmuz 18, 2015 tarihinde arkitera: http://www.arkitera.com/ haber/6940/bisuru-zivanadan-cikti adresinden alındı Sönmez, V. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Usta, G., ve Onur, D. (2011). BİR TASARIM STÜDYOSU DENEYİMİ: FRAKTAL TASARIM. 1. sanat ve tasarım eğitimi sempozyumu (s. 513-517). Başkent Üniversitesi. Yürekli, İ., ve Yürekli, H. (2004, Mart). Mimari Tasarım Eğitiminde Enformellik. itüdergisi/a mimarlık, planlama, tasarım, 3(1), 53-62. http://hacettepegrafikcalistay.blogspot.com.tr/ 20.06.2017 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Metin İnce

Öznur Işır Yarkataş

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA İnce, M., & Işır Yarkataş, Ö. (2017). Tasarım Çalıştayları (Workshopları) ve Çağdaş Tasarım Eğitiminde Önemi. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 7(2), 101-122. https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.394014