Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Özgün Harflemenin Kurumsal Kimlik Tasarımındaki Rolü

Yıl 2025, Sayı: 36, 1 - 16, 27.06.2025
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1518516

Öz

Kurumsal kimlik tasarımı, bir ürün, hizmet ya da kurumun çeşitli uygulamalarını temsil etmek için görsel bir dil oluşturmayı içermektedir. Bu sürecin en önemli unsurlarından biri de markanın değerlerini, mesajlarını tanımlayan ve görsel olarak ileten tipografidir. Kurumsal kimlik tasarımında tipografi çeşitli yazı karakterleriyle elde edilmesinin yanı sıra tamamen el yapımı tekniklerle de oluşturulabilir. Harflerin ve kelimelerin elle çizim yöntemleriyle oluşturulduğu harfleme tasarımı da kurumsal kimlikte tipografinin yerine geçebilmektedir. Böylelikle markanın kurumsal kimliği biricik ve benzersiz bir özellik kazanmaktadır. Özellikle marka bilinirliği, algısı ve iletişimi üzerinde önemli bir etkiye sahip olabileceği için kurumsal kimlik tasarımında önemli bir rol oynamaktadır. Bu makalede, özgün harflemenin kurumsal kimlik tasarımında neden önemli olduğunu ve neden dikkatle ele alınması gerektiği incelenmiştir.

Kaynakça

  • Airey, D. (2010). Logo Design Love: A Guide to Creating Iconic Brand Identities. ABD: New Riders
  • Chouquet, F. (2019). The Lettering Workshops. ABD: Rocky Nook, Inc.
  • Dean, P. (2018). The Ultimate Brush Lettering Guide. New York: Watson-Guptill Publications.
  • Elden, M., Özdem, Ö. O. (2015). Reklamda Görsel Tasarım. İstanbul: SAY Yayınları.,
  • Ertike, A.S., Yılmaz R. (2011). Reklamcılığın Anahtar Kavramları. İstanbul: Kitabevi.
  • Heller, S., Vienne, V. (2016). Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir. (Çev: Bengisu Bayrak). İstanbul: Literatür Yayınları.
  • İnternet: Aligned Life Design https://alignedlifedesign.com/mindfullbelly-portfolio Erişim Tarihi: 20.06.2024
  • McKeehan, V. (2015). The Complete Book of Chalk Lettering. New York: Workman Publishing Co. Inc.
  • Müller, J., Remington, R. (2015). Logo Modernism. Taschen.
  • Neuenschwander, b. (1993). Creative Letterforms in Graphic Design. London: Phaidon Press Ltd.
  • Roeder, J. (2012) Free-form Type. Paul Burgess. (Ed). Designing Type içinde (s.142). ABD: Rockport Publishing.
  • Saltz, I. (2019). Typography Essentials. ABD: Rockport Publishing.
  • Samara, T. (2004). Typography Workbook. ABD: Rockport Publishing
  • Samara, T (2012). Drawing For Graphic Design : Understanding Conceptual Principles And Practical Techniques To Create Unique, Effective Design Solutions. ABD: Rockport Publishing.
  • Slade-Brooking, C. (2016). Creating a Brand Identity. Londra: Laurence King Publishing Ltd.
  • Tayfur, G. (2010). Reklamcılık. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Wai, D. (2017). Extraordinary Hand Lettering. ABD: Skyhorse Publishing.
  • Will, K. (2020). Lettering Design: Using Handwritten and Illustrative Techniques to Improve Memorization. Bitirme Tezi, Liberty University, ABD.
  • Willen, B., Strals, N. (2009). Lettering and Type. NewYork: Princeton Architectural Press.
  • Wheeler, A. (2013). Designing Brand Identity (Dördüncü Basım) ABD: John Wiley & Sons, Inc.
  • GÖRSEL KAYNAKLAR
  • Görsel 1. Kaynak: https://www.instagram.com/cebrazul/ Erişim Tarihi: 04.06.2024
  • Görsel 2. Kaynak: https://www.pelikan.com/pulse/Pulsar/en_US_INTL.CMS.displayCMS.219959./180-years-of-pelikan Erişim Tarihi: 04.06.2024
  • Görsel 3. Kaynak: https://www.designindex.org/index/design/peter-behrens.html Erişim Tarihi: 01.06.2024
  • Görsel 4. Kaynak: https://blog.ford.com.tr/ford-logosunun-dunu-ve-bugunu Erişim Tarihi: 14.06.2024
  • Görsel 5. Kaynak: https://1000logos.net/coca-cola-logo/ Erişim Tarihi: 04.06.2024
  • Görsel 6. Kaynak: https://www.behance.net/gallery/96278201/Matulim? tracking_source=search_projects_recommended%7Clettering%20identity Erişim Tarihi: 04.06.2024
  • Görsel 7. Kaynak: https://taste.ag/berlin-films Erişim Tarihi: 04.06.2024
  • Görsel 8. Kaynak: https://www.behance.net/gallery/119495137/Honey-Bear-Ice-Cream Erişim Tarihi: 08.06.2024
  • Görsel 9. Kaynak: https://alignedlifedesign.com/mindfullbelly-portfolio Erişim Tarihi: 20.06.2024
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Güzel Sanatlar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrem Bilgi 0000-0001-5356-5572

Çiğdem Demir 0000-0003-1545-258X

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 18 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 13 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Bilgi, İ., & Demir, Ç. (2025). Özgün Harflemenin Kurumsal Kimlik Tasarımındaki Rolü. Sanat ve Tasarım Dergisi(36), 1-16. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1518516
AMA Bilgi İ, Demir Ç. Özgün Harflemenin Kurumsal Kimlik Tasarımındaki Rolü. Sanat ve Tasarım Dergisi. Haziran 2025;(36):1-16. doi:10.18603/sanatvetasarim.1518516
Chicago Bilgi, İrem, ve Çiğdem Demir. “Özgün Harflemenin Kurumsal Kimlik Tasarımındaki Rolü”. Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 36 (Haziran 2025): 1-16. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1518516.
EndNote Bilgi İ, Demir Ç (01 Haziran 2025) Özgün Harflemenin Kurumsal Kimlik Tasarımındaki Rolü. Sanat ve Tasarım Dergisi 36 1–16.
IEEE İ. Bilgi ve Ç. Demir, “Özgün Harflemenin Kurumsal Kimlik Tasarımındaki Rolü”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 36, ss. 1–16, Haziran2025, doi: 10.18603/sanatvetasarim.1518516.
ISNAD Bilgi, İrem - Demir, Çiğdem. “Özgün Harflemenin Kurumsal Kimlik Tasarımındaki Rolü”. Sanat ve Tasarım Dergisi 36 (Haziran2025), 1-16. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1518516.
JAMA Bilgi İ, Demir Ç. Özgün Harflemenin Kurumsal Kimlik Tasarımındaki Rolü. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2025;:1–16.
MLA Bilgi, İrem ve Çiğdem Demir. “Özgün Harflemenin Kurumsal Kimlik Tasarımındaki Rolü”. Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 36, 2025, ss. 1-16, doi:10.18603/sanatvetasarim.1518516.
Vancouver Bilgi İ, Demir Ç. Özgün Harflemenin Kurumsal Kimlik Tasarımındaki Rolü. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2025(36):1-16.