Kitap, öz çalışmanın (self-study) sadece bireysel bir yansıma süreci olmadığını, aynı zamanda
öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlayan bir araştırma deseni olduğunu
vurgulamaktadır. Yazarlar, öz çalışmanın ontolojik temellerini tartışarak, araştırmacının
kendi deneyimlerini nasıl anlamlandırabileceğini ve bu sürecin öğretmen eğitimi üzerindeki
etkilerini detaylandırmaktadırlar. Ayrıca, öz çalışmanın etik ve metodolojik boyutları ele
alınmakta, güvenilirlik ve geçerlilik konularında öneriler sunulmaktadır. Eser, öğretmenlerin
kendi uygulamalarını araştırırken karşılaştıkları etik ve metodolojik sorunları da ele almakta
ve bu tür araştırmaların güvenilirliğini artırmak için öneriler sunmaktadır. Özellikle,
araştırmacının kendi uygulamalarını incelemesi sırasında ortaya çıkan öznellik ve tarafsızlık
konuları üzerinde durulmakta ve bu bağlamda öz çalışmanın sadece bireysel bir süreç
olmadığı, aynı zamanda topluluk içinde paylaşılan bir öğrenme deneyimi olduğu ileri
sürülmektedir.
The book emphasizes that self-study is not only a process of individual reflection but also a
research design that contributes to teachers' professional development. The authors
discuss the ontological foundations of self-study, detailing how the researcher can make
sense of their own experiences and the implications of this process for teacher education.
They also address the ethical and methodological dimensions of self-study and offer
suggestions on reliability and validity. The book also addresses the ethical and
methodological issues teachers face when researching their own practice and offers
suggestions for improving the reliability of such research. In particular, it emphasizes the
issues of subjectivity and objectivity that arise when the researcher examines his/her own
practices and argues that self-study is not only an individual process but also a shared
learning experience within a community.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 28 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 36 Sayı: 2 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |