BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE MUHASEBE VE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI KAPSAMINDA MARKA DEĞERİNİN MUHASEBELEŞTİRİLMESİ

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 10, 243 - 262, 11.03.2016

Öz

Türkiye Muhasebe ve Raporlama Standartları kapsamında marka değerinin kayda alınması ilgili getirilen düzenlemeler birçok farklı görüşlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu görüşler daha çok TMS 38: Maddi Olmayan Varlıklar Standardına göre işletme içinde üretilen markaların bilançoda kayıt altına alınamaması hususuna odaklanmaktadır. Zira muhasebe standartları, satın alma ve birleşmelerde belirli şartların sağlanması durumunda marka değerinin varlık olarak kayda alınabileceğini belirtmektedir. Söz konusu kesimler bu şekil bir uygulamanın işletmenin gerçek değerini yansıtacak finansal tabloların hazırlanmasını engelleyeceğini ifade etmektedir. Nitekim bu çalışmada muhasebe standartlarında yer alan mevcut hükümlere uygun olarak yalnızca satın alma ve birleşmelere göre marka değerinin örnek uygulamalar çerçevesinde nasıl kayıt altına alınacağı üzerinde durulmuştur.

Kaynakça

  • Akdoğan, N. & Sevilengül, O. (2007). Türkiye Muhasebe Standartlarına Uyum için Tekdüzen Hesap Planında Yapılması Gereken Değişiklikler, Mali Çözüm Dergisi, 84, 29- 70.
  • Aslan, Ü. (2011). Bankalarda “Vadeye Kadar Elde Tutulacak Menkul Kıymet” İşlemleri ve Etkin Faiz Yöntemi, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 95-120. Aygen, F. (2005). Marka Değeri ve Muhasebesi, SSMMMO, http://web.sakarya.edu.tr/~kaymakci/makale/markadegeri.p. Erişim Tarihi: 07.05.2015.
Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 10, 243 - 262, 11.03.2016

Öz

Kaynakça

  • Akdoğan, N. & Sevilengül, O. (2007). Türkiye Muhasebe Standartlarına Uyum için Tekdüzen Hesap Planında Yapılması Gereken Değişiklikler, Mali Çözüm Dergisi, 84, 29- 70.
  • Aslan, Ü. (2011). Bankalarda “Vadeye Kadar Elde Tutulacak Menkul Kıymet” İşlemleri ve Etkin Faiz Yöntemi, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 95-120. Aygen, F. (2005). Marka Değeri ve Muhasebesi, SSMMMO, http://web.sakarya.edu.tr/~kaymakci/makale/markadegeri.p. Erişim Tarihi: 07.05.2015.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Durgut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Mart 2016
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Durgut, M. (2016). TÜRKİYE MUHASEBE VE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI KAPSAMINDA MARKA DEĞERİNİN MUHASEBELEŞTİRİLMESİ. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 5(10), 243-262.
AMA Durgut M. TÜRKİYE MUHASEBE VE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI KAPSAMINDA MARKA DEĞERİNİN MUHASEBELEŞTİRİLMESİ. KTÜSBD. Mart 2016;5(10):243-262.
Chicago Durgut, Mehmet. “TÜRKİYE MUHASEBE VE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI KAPSAMINDA MARKA DEĞERİNİN MUHASEBELEŞTİRİLMESİ”. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi 5, sy. 10 (Mart 2016): 243-62.
EndNote Durgut M (01 Mart 2016) TÜRKİYE MUHASEBE VE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI KAPSAMINDA MARKA DEĞERİNİN MUHASEBELEŞTİRİLMESİ. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi 5 10 243–262.
IEEE M. Durgut, “TÜRKİYE MUHASEBE VE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI KAPSAMINDA MARKA DEĞERİNİN MUHASEBELEŞTİRİLMESİ”, KTÜSBD, c. 5, sy. 10, ss. 243–262, 2016.
ISNAD Durgut, Mehmet. “TÜRKİYE MUHASEBE VE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI KAPSAMINDA MARKA DEĞERİNİN MUHASEBELEŞTİRİLMESİ”. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi 5/10 (Mart 2016), 243-262.
JAMA Durgut M. TÜRKİYE MUHASEBE VE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI KAPSAMINDA MARKA DEĞERİNİN MUHASEBELEŞTİRİLMESİ. KTÜSBD. 2016;5:243–262.
MLA Durgut, Mehmet. “TÜRKİYE MUHASEBE VE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI KAPSAMINDA MARKA DEĞERİNİN MUHASEBELEŞTİRİLMESİ”. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 10, 2016, ss. 243-62.
Vancouver Durgut M. TÜRKİYE MUHASEBE VE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI KAPSAMINDA MARKA DEĞERİNİN MUHASEBELEŞTİRİLMESİ. KTÜSBD. 2016;5(10):243-62.

KTÜSBD

KTUJSS

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.