This paper, researches this effect of Instructional Technology and Material Development courses on Culture of Religion and Knowledge of Ethics Teacher's Attitude and Self-Esteems on Using Digital Technology and Material Development. In this study single-group pretest-posttest experimental design from preexperimental methods was used. The sample of the study was composed of 81 teachers (candidate) from an Süleyman Demirel University, Faculty of Theology, Religion and Moral Education department in the academic year 2013-2014. For the sample group has been applied Instructional Technology and Material Development course that is integrated with the Religion and Ethics courses during 14 weeks. Research data were collected “Technology Attitude Scale” which developed by Erdemir and oth. (2009) The analysis of data was used paired samples t-test, independent sample t test, one-way analysis of variance in the .05 significance level. The results indicated that the Instructional Technology and Material Development courses has positive effect on attitudes and selfesteems of Culture of Religion and Knowledge of Ethics pre-service teachers on using digital technology and material development. The effect didn’t change according to gender, computer lessons in high school and university status, have their own personal computer and the type of secondary education institution where they graduated recently
Religious Education Technology Materials Development Religion and Ethics Teacher
Bu çalışmada, alanla bütünleştirilmiş Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmen adaylarının teknoloji tutumları ve materyal geliştirme yeterlilik algıları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada deneysel çalışma yönteminin tek gruplu ön-test son-test zayıf deneysel deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 2013-2014 öğretim yılında Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümünde öğrenim görmekte olan 81 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılara 14 hafta süre ile konu alanından bağımsız olmayan yani Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri ile bütünleştirilmiş Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersi uygulanmıştır. Araştırma verileri Erdemir vd. (2009) tarafından geliştirilen “Teknoloji Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımlı gruplar t-testi, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi .05 önemlilik düzeyinde kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersinin DKAB öğretmen adaylarının öğretim amaçlı teknolojiyi kullanmaya ve materyal geliştirmeye yönelik tutumlarında ve özgüvenlerinde son-test lehine anlamlı farklılaşmaya neden olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu farklılaşmanın öğretmen adaylarının cinsiyetine, lise ve üniversitede bilgisayar dersi alma durumuna, kendine ait kişisel bir bilgisayara sahip olma durumuna, en son mezun oldukları ortaöğretim kurum türüne göre değişmediği bulunmuştur
Teknoloji Materyal Geliştirme Din Öğretimi Din Eğitimi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 33 |