Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of ‘Prediction Strategy’ in Reading Comprehension

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 47 - 63, 28.12.2016
https://doi.org/10.29250/sead.285522

Öz

Reading comprehension is
deduction of meaning from the text and the structuring of it in the mind.
Strategies used in the reading process have an important place in the
development of reading comprehension skills. Strategies such as activating
preliminary information, determining the purpose of reading, forecasting,
taking notes, summarizing, subject/main idea distinction, questioning,
inferring, etc. are some of the strategies used by a good reader in the reading
process. One of these is the "prediction" strategy. Prediction is
making an estimation based on some evidence and data, on a possible future
situation. Prediction gives a reason to read; it is used to find out what is
right and what is wrong. Predictions serve as guiding points within the text.
Students put forth a purpose to read when they make predictions, and
expectations arise about what they will read. The predictions made prior to the
reading give the student the opportunity to develop a reading plan for him/her
and to discuss the topic. Before the teachers begin their reading studies, they
should enable students to share, write and explain their predictions about the
text through question-answers and through picture analysis and key words.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2013). Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri.(6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Akyol, H.(2007a). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi.(6. Baskı) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Ateş, S.(2010).ilköğretim beşinci sınıf Türkçe dersi öğrenme-öğretme sürecinin anlama öğretimi açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ayvacı, H. Ş., Yurt, Ö.(2016). Çocuk ve Bilim Eğitimi. Çocuk Ve Medeniyet Dergisi, 2016(1), 15-28. 08.12.2016 tarihinde http://cocukvemedeniyet.cocukvakfi.org.tr/index.php/CMD/article/view/14/1 adresinden edinilmiştir.
  • Block, C.C., Rodgers, L.L., Johnson, R.B. (2004). Comprehension Process Instruction. New York: Guilford Press
  • Carnine, D.W., Silbert, J., Kame’enui E.J. , Tarver,S.G., Jungjohann K.(2006) Teaching Struggling And At-Risk Readers A Direct Instruction Approach. New Jersey: Pearson Education
  • Castilleja, G. (2012).“Is That Your Final Answer?” Before, During, and After Reading Strategies. Illinois Reading Council Journal. 40(1). http://ehis.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdf adresinden 13.03.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Coyne, M.D., Zipoli, Jr.R.P., Chard, D.J., Faggella-Luby, M., Ruby, M.,Santoro, L.E. ,Baker, S.(2009). Direct Instruction of Comprehension: Instructional Examples From Intervention Research on Listening and Reading Comprehension. Reading & Writing Quarterly: Overcoming Learning Difficulties, 25(2-3), 221-245. www.tandfonline.com/loi/urwl20 adresinden 30.06.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Çakıcı, D., Altunay, U. (2006). Ön Örgütleyiciler ve Öğretimde Kullanımları. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 11-20. http://arastirmax.com/bilimsel_yayin/kastamonu adresinden 30.07.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Çiftçi, Ö. (2007). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe öğretim programında belirtilen okuduğunu anlamayla ilgili kazanımlara ulaşma düzeyinin belirlenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara

Okuduğunu Anlamada “Tahmin Etme” Stratejisinin Rolü

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 47 - 63, 28.12.2016
https://doi.org/10.29250/sead.285522

Öz

Okuduğunu anlama, okunan metinden anlamın
çıkarılması ve zihinde yapılandırılmasıdır. Okuduğunu anlama becerilerinin
geliştirilmesinde, okuma sürecinde kullanılan stratejiler önemli bir yere
sahiptir. Ön bilgilerin harekete geçirilmesi, okuma amacının belirlenmesi,
tahmin yürütme, not alma, sesli/sessiz okuma, özet çıkarma, konu/ana fikir
ayrımını yapma, sorgulama, çıkarım yapma vb. gibi stratejiler iyi bir okurun
okuma sürecinde kullandığı stratejilerden bazılarıdır. Bunlardan biri de
“tahmin etme” stratejisidir. Tahmin etme, bazı delil ve verilere dayanarak
ileride olabilecek bir durumla ilgili kestirimde bulunmaktır. Tahmin
yapabilmek, okumak için bir sebep verir; neyin doğru olup olmadığını bulmaya
yarar. Tahminler metin içinde yol gösterici rehber noktalar gibi hizmet verir. Öğrenciler
tahminde bulunduklarında okumak için bir amaç ortaya koyarlar ve ne
okuyacakları ile ilgili beklentiler ortaya çıkar. Okuma öncesinde yapılan
tahminler öğrenciye kendisi için bir okuma planı geliştirme ve konu hakkında
tartışabilme fırsatı vermektedir. Öğretmenlerin okuma çalışmalarına başlamadan
önce gerek soru-cevap yoluyla, gerek resim inceleme ve anahtar kelimeler
aracılığıyla öğrencinin metinle ilgili tahminlerini sınıfla paylaşması,
yazması, anlatmasına imkân vermesi gerekmektedir.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2013). Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri.(6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Akyol, H.(2007a). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi.(6. Baskı) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Ateş, S.(2010).ilköğretim beşinci sınıf Türkçe dersi öğrenme-öğretme sürecinin anlama öğretimi açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ayvacı, H. Ş., Yurt, Ö.(2016). Çocuk ve Bilim Eğitimi. Çocuk Ve Medeniyet Dergisi, 2016(1), 15-28. 08.12.2016 tarihinde http://cocukvemedeniyet.cocukvakfi.org.tr/index.php/CMD/article/view/14/1 adresinden edinilmiştir.
  • Block, C.C., Rodgers, L.L., Johnson, R.B. (2004). Comprehension Process Instruction. New York: Guilford Press
  • Carnine, D.W., Silbert, J., Kame’enui E.J. , Tarver,S.G., Jungjohann K.(2006) Teaching Struggling And At-Risk Readers A Direct Instruction Approach. New Jersey: Pearson Education
  • Castilleja, G. (2012).“Is That Your Final Answer?” Before, During, and After Reading Strategies. Illinois Reading Council Journal. 40(1). http://ehis.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdf adresinden 13.03.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Coyne, M.D., Zipoli, Jr.R.P., Chard, D.J., Faggella-Luby, M., Ruby, M.,Santoro, L.E. ,Baker, S.(2009). Direct Instruction of Comprehension: Instructional Examples From Intervention Research on Listening and Reading Comprehension. Reading & Writing Quarterly: Overcoming Learning Difficulties, 25(2-3), 221-245. www.tandfonline.com/loi/urwl20 adresinden 30.06.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Çakıcı, D., Altunay, U. (2006). Ön Örgütleyiciler ve Öğretimde Kullanımları. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 11-20. http://arastirmax.com/bilimsel_yayin/kastamonu adresinden 30.07.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Çiftçi, Ö. (2007). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe öğretim programında belirtilen okuduğunu anlamayla ilgili kazanımlara ulaşma düzeyinin belirlenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasemin Kuşdemir

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 11 Ocak 2017
Kabul Tarihi 22 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kuşdemir, Y. (2016). The Role of ‘Prediction Strategy’ in Reading Comprehension. The Journal of Limitless Education and Research, 1(1), 47-63. https://doi.org/10.29250/sead.285522

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.