Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Standards for Becoming a Teacher

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 65 - 79, 28.12.2016
https://doi.org/10.29250/sead.285525

Öz

Teaching profession is different from the
other professions. Because, its output is human, and human is the most precious
creature in the world. That is why, some standards should be defined for the
people who will do this profession both during the entrance to bachelor’s
degree and and beginning of their profession. When current conditions for
becoming a teacher are studied, it can be seen that everybody can easily do
this job. However, when other professions are studied, it can be seen that
there are some suitable professional criteria for those professions. There are
no standards while entering to the bachelor’s degree for the ones that will
choose becoming a teacher. Any individuals getting enough score for the
departments of teacher training from the university entrance exam get the right
to enter those programs. Just regarding cognitive skills and not taking
affective skills into consideration may cause very serious handicaps for the
profession in the future. There can be seen some teachers who make child abuse,
harassment and violence when newspapers are studied. There are no standards
while entering to the bachelor’s degree for the ones that will choose becoming
a teacher. Any individuals getting enough score for the departments of teacher
training from the university entrance exam get the right to enter those programs.
Just regarding cognitive skills and not taking affective skills into
consideration may cause very serious handicaps for the profession in the
future. There can be seen some teachers who make child abuse, harassment and
violence when newspapers are studied.

Kaynakça

  • Yolcu, H. (2009). İstismara uğramiş çocuğa eğitim ortaminda yaklaşim: Rehber öğretmenin rolü. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 7(25), 62-92.

Öğretmen Olmanın Standartları

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 65 - 79, 28.12.2016
https://doi.org/10.29250/sead.285525

Öz

Öğretmenlik mesleği, diğer mesleklerden farklı
bir meslektir. Çünkü ürünü insandır. İnsan ise dünyadaki en değerli varlıktır.
Bu noktada öğretmenlik mesleğini tercih edecek kişiler için hem lisans
programına girişte, hem de mesleğe başladığında sahip olması gereken birtakım
standartların belirlenmesi gerekmektedir. Mevcut durumdaki öğretmen olma
şartları incelendiğinde aslında herkesin rahatça bu mesleği yapabileceği
görülmektedir. Ancak diğer meslek dallarına bakıldığında ilgili mesleğin
niteliğine uygun ölçütlerin olduğu 
görülmektedir. Öğretmenlik mesleğini tercih edenlerde lisans programına
girişte herhangi bir standart aranmamaktadır. Üniversite sınavında ilgili
öğretmenlik bölümünün taban puanını alan her birey o programa girme hakkını
elde edebilmektedir. Sadece bilişsel becerileri dikkate alıp, duyuşsal
becerileri hesaba katmamak ileride öğretmenlik mesleği açısından çok ciddi
handikapların doğmasına neden olabilmektedir. Gazete haberleri incelendiğinde
çocuk istismarı yapan, taciz ve şiddet uygulayan öğretmenlere rastlanmaktadır.
Araştırmanın amacı öğretmen olma standartlarının gözden geçirilip, niteliksel
yönden geçerli olabilecek ölçütlerin getirilmesini sağlamaktır. Bu çalışma,
olumsuz öğretmen davranışlarıyla ilgili olarak yapılan araştırmalar ve basında
çıkan haberleri ortaya koymaya yönelik derleme türü bir araştırmadır.

Kaynakça

  • Yolcu, H. (2009). İstismara uğramiş çocuğa eğitim ortaminda yaklaşim: Rehber öğretmenin rolü. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 7(25), 62-92.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muamber Yılmaz

Burçin Gökkurt Özdemir

Songül Aklar

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 11 Ocak 2017
Kabul Tarihi 22 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, M., Gökkurt Özdemir, B., & Aklar, S. (2016). The Standards for Becoming a Teacher. The Journal of Limitless Education and Research, 1(1), 65-79. https://doi.org/10.29250/sead.285525

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.