Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖNLİSANS VE LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN COVID-19 SÜRECİNDEKİ E-ÖĞRENMELERİNE DAİR HAZIR BULUNUŞLUK-BEKLENTİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 69 - 81, 30.04.2022

Öz

Olağanüstü şartlar yaşadığımız bugünler, sürdürülmesinde zorlanılan ama buna rağmen sürdürülmesi en gerekli
alanların birinin de eğitim-öğretim alanı olduğunu göstermiştir. Bu araştırma Doğu Karadeniz Bölgesi’nde
bulunan bir vakıf üniversitesinin sağlık hizmetleri meslek yüksekokulunda ve sağlık bilimleri fakültesinde
öğrenim gören öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma, Covid-19 pandemi sürecinde öğrencilerin
gerçekleştirdikleri e-öğrenme faaliyetlerine yönelik hazır bulunuşluk ve beklenti düzeylerinin tespit edilmesi
amacı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Gülbahar’dan (2012) elde edilen kişisel özellikler, teknolojiye erişim,
teknik beceriler, motivasyon ve tutum, başarıyı etkileyen faktörler olarak 5 faktörden ve 26 maddeden oluşan
hazır bulunuşluk ve beklenti ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler SPSS istatistiksel analiz
programı ile değerlendirilmiş, ölçeğin genel Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0.93 olarak hesaplanmıştır.
Çalışmaya katılan 427 ön lisans ve lisans öğrencisinin cinsiyet, yaş, mezun olunan ortaöğretim kurumu,
okudukları ön lisans ve lisans program ve bölümleri, sahip oldukları AGNO, yaşadıkları coğrafik bölge, öğrenim
düzeyleri gibi özellikler açısından hazır bulunuşluk ve beklenti düzeyleri tespit edilmiştir. Buna göre; kadın
öğrencilerin erkek öğrencilere göre, 38 yaş ve üstü öğrencilerin daha düşük yaş gruplarına göre ve AGNO 2.50
ve üstü olan öğrencilerin daha düşük ortalamaya sahip öğrencilere göre hazır bulunuşluk ve beklenti düzeylerinin
yüksek olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Adams, D., Sumintono, B., Mohamed , A., & Mohamad Noor, N. S. ( 2018) E-Learning Readıness Among Students of Dıverse Backgrounds in a Leading Malaysian Higher Education Instıtutıon. Malaysian Journal of Learning and Instruction, 227-256 .
  • Ak, A., Oral, B., & Topuz, V. (2018) Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Uzaktan Öğretim Sürecinin Değerlendirilmesi. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi, 71-80.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İclal Şahin 0000-0002-5340-1081

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 14 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahin, İ. (2022). SAĞLIK ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖNLİSANS VE LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN COVID-19 SÜRECİNDEKİ E-ÖĞRENMELERİNE DAİR HAZIR BULUNUŞLUK-BEKLENTİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Journal of Sustainable Education Studies, 3(2), 69-81.