Amaç: Üniversite öğrencilerinin benlik saygılarını farklı değişkenler açısından incelemektir.
Materyal ve Yöntem: Araştırmaya 99 kadın (%49,5) ve 101 erkek (%50,5) olmak üzere toplam 200 öğrenci katılmıştır. Veri toplamak üzere öğrencilerin benlik saygılarını ölçmeye yönelik Arıcak (1999) tarafından geliştirilen Benlik Saygısı Ölçeği (B.S.Ö.) kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliği Chronbach Alpha analiziyle ortaya koyulmuştur. Uygulama sonucuna göre 32 ifadenin güvenirliği α=0,902 çıkmıştır. Alt boyutların güvenirliği ise, Benlik Değeri α=0,704, Özgüven α=0,686, Depresif Duygulanım α=0,629, Kendine Yetme α=0,659, Başarma ve Üretkenlik α=0,643olarak tespit edilmiştir. Toplanan verilerin dağılımları incelenmiş, yapılan analizlerden hareketle verilerin normal dağıldığı sonucuna varılmıştır. Buna göre parametrik testler uygulanmıştır. Önem seviyesi %95(p<0,05) düzeyinde anlamlı kabul edilmiştir.
Sonuç: Öğrencilerin benlik saygıları onların bulundukları sınıflardan hareketle farklılaştığı ortaya çıkmıştır. Buna göre, öğrenciler hangi sınıfta olursa olsun benlik saygılarının farklı olacağı düşünülmektedir. Cinsiyete bakıldığında ise, erkeklerin kendine yetme durumlarının kadınlara oranla daha fazla olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin Depresif duygulanımlarının yaşa göre farklılaştığı ancak bu farkın belli bir yaş gurubu arasında olmadığı anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0