Öz
Bu çalışmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda bireysel ve takım sporuyla ilgilenen öğrencilerin spor yaralanması kaygı düzeylerinin incelenmesidir. Çalışma grubunu 2019-2020 eğitim- öğretim yılında Siirt Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören 144 kadın, 161 erkek toplamda 305 katılımcı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan demografik bilgi formu ile Rex ve Metzler (2016) tarafından geliştirilen Caz ve Ark. (2019) tarafından Türkçeye uyarlanan spor yaralanması kaygı ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde iki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında Tek yönlü (One way) Anova testi kullanılmıştır. Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, bölüm değişkeninde sosyal desteği kaybetme kaygısı alt boyutunda takım sporu yapanlar lehine, spor dalı değişkeninde acı çekme kaygısı ve yeniden yaralanma kaygısı alt boyutlarında takım sporu yapanlar lehine anlamlı farklılıklar görülmüştür p<0,05. Ayrıca sınıf değişkenine göre anlamlı farklılık görülmemiştir p>0,05.
Destekleyen Kurum
Muş Alparslan Üniversitesi