It is clearly observed that tour guides and their service quality
played a majör role destination in which tourists had experience. They leave a
lasting impression in the minds of tourists who interacted with them. The main
purpose of this study is to examine the effects of tourist guides’ service quality
on the destination image. Besides, the relations between the quality of service
and destination have been scrutinized. In addition, it has been researched
demographic variables of visitors how statistically results on service quality
and destination image, which are two main subject matter of our research,
ensued. Another purpose of the work is to evaluate the different views to
understand what to expect from the guides. In this work, it has been touched
the researches which analyzed the training of tour guiding and the difficulties
encountered by tourist guides as well. In the scope of the research, Konya,
which welcomes many visitors due to the fact that it hosts the Mevlana Museum
is one of the most visited museums in Turkey, has been selected as the application
area. Our questionnaire, which is structured data collection technique, has been
conducted on 400 domestic tourists representing the sample. As a result of the analyzes
made, it has been observed that tourist guides’ service quality has a significant
effect on destination image.
Tourist Guide Service Quality Tourist Guides’ Service Quality Destination Destination İmage Mevlana Museum Konya
Turist rehberlerinin ve onların hizmet kalitesinin, turistlerin
tecrübe yaşadığı destinasyonda büyük rol oynadığı açıkça gözlemlenmektedir.
Etkileşim içinde bulunduğu turistlerin zihninde kalıcı bir izlenim bırakmaktadırlar.
Bu çalışmanın esas amacı, turist rehberlerinin hizmet kalitesinin destinasyon
imajına olan etkilerini incelemektir. Ayrıca, hizmet kalitesinin destinasyon
ile ilişkileri irdelenmiştir. Buna ek olarak, ziyaretçilerin demografik
değişkenleri de, araştırmamızın iki temel konusu olan hizmet kalitesi ve
destinasyon imajı üzerinde istatistikî olarak nasıl sonuçlar ortaya çıkardığı
araştırılmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı da, rehberlerden ne yapması
beklendiğini anlamak için farklı görüşleri değerlendirmektir. Çalışmada, tur rehberlerinin
eğitimi ve karşılaştığı zorlukları analiz eden araştırmalara da değinilmiştir.
Araştırma kapsamında, Türkiye'nin en çok ziyaret edilen müzelerinden biri olan
Mevlana Müzesi'ne ev sahipliği yapması nedeniyle birçok ziyaretçiyi ağırlayan
Konya, uygulama alanı olarak seçilmiştir. Örneklemi oluşturan 400 yerli turiste
yapılandırılmış veri toplama tekniği olan anketimiz uygulanmıştır. Yapılan analizler
sonucunda, turist rehberlerinin hizmet kalitesinin destinasyon imajı üzerinde
anlamlı bir etkisi olduğu gözlemlenmiştir.
Turist rehberi Hizmet Kalitesi Turist Rehberlerinin Hizmet Kalitesi Destinasyon Destinasyon İmajı Mevlana Müzesi Konya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.