Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin sanatsal etkinliklere katılma düzeyinin psikolojik iyi oluş ile yaşam doyumunu yordama gücünü araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi öğrencileri arasından random yöntemi ile seçilen 257 kişi oluşturmaktadır. Araştırmanın sanatsal etkinliklere katılma düzeyi ve demografik bilgilerine ilişkin veriler araştırmacı tarafından hazırlanan “Sanatsal Etkinliklere Katılma Düzeyi Formu” ile toplanmıştır. Çalışma grubunun yaşam doyumu düzeyine ilişkin veriler “Yaşam Doyum Ölçeği”, psikolojik iyi oluş düzeylerine ilişkin veriler “Psikolojik İyi Oluş Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma verileri SPSS24 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde iki grubun ortalamalarını karşılaştırmak için t testi, daha fazla kategorik grup arasında ortalamaların karşılaştırılması için ANOVA testi, iki sürekli değişken arasındaki korelasyonel ilişkinin varlığını ölçmek için Pearson korelasyon analizi, bağımlı ve bağımsız değişken arasındaki yordama gücünü belirlemek için regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sanatsal etkinliklere katılım düzeyinin psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumunun anlamlı bir yordayıcısı olduğu tespit edilmiştir. Araştırma verileri, sanatsal etkinliklere katılım düzeyinin psikolojik iyi oluşun toplam varyansın %79'unu ve yaşam doyumunun toplam varyansın %73'ünü anlamlı şekilde açıklayabildiğini göstermiştir.
Psikolojik iyi oluş Yaşam doyumu Sanat Sanatsal etkinlik Yükseköğretim.
This study aims to investigate the predictive power of university students' participation in artistic activities on their psychological well-being and life satisfaction. The study group of research consists of 257 students randomly selected from among the students of Zonguldak Bülent Ecevit University. The data on the level of participation in artistic activities and demographic information of the research were collected with the "Level of Participation in Artistic Activities Form" prepared by the researcher. The data on the life satisfaction level of the study group were obtained by using the “Satisfaction with Life Scale”, and the data on the psychological well-being levels were obtained by using the “Psychological Well-Being Scale”. Research data were analyzed using the SPSS24 program. In the analysis of the research data, a t-test was used to compare the means of the two groups, an ANOVA test was used to compare the means between more than two categorical groups, Pearson correlation analysis was used to measure the existence of a correlational relationship between two continuous variables, and regression analysis was used to determine the predictive power between the dependent and independent variables. As a result of the research, it is determined that the level of participation in artistic activities is a significant predictor of psychological well-being and life satisfaction. The results of the research show that the level of participation in artistic activities can explain 79% of the total variance of psychological well-being and 73% of the total variance of life satisfaction.
Psychological well-being, Satisfaction with life, Art, Artistic activities, Higher education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |