Günümüzde
tüketicilerin banka tercih kararlarını etkileyen birçok faktör
sayılabilmektedir. Bu faktörlerden hangilerinin
daha öncelikli olduğunun belirlenmesine yönelik olarak yapılan pazarlama
araştırmaları her geçen gün daha da önem kazanmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın
amacı bankaların sundukları ürün ve hizmetlerin tüketiciler tarafından önem
derecesine göre sıralanarak banka tercih kararlarını etkileyen faktörlerin
analiz edilmeye çalışılmasıdır. Son yıllarda tercihlerin belirlenmesi ve
değerlendirilmesi aşamasında sıklıkla kullanılan bir yöntem olan Konjoint
Analizi, çalışmanın amacı göz önüne alındığında özellikle tercih edilmiştir. Banka
tercihlerinde etkili olabilecek ürün ve hizmetlerin bulunduğu Konjoint Analizi küçük
örneklemlerle de gerçekleştirilebilmektedir. Buradan hareketle Muğla Sıtkı
Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari bilimler Fakültesi’nde görev yapan 22
akademisyene uygulanan anket sonucunda, finansal tüketicilerin banka
tercihlerinde en çok önem verdikleri faktörler sırasıyla “Bankacılık
İşlemleri”, “Şube ve Alternatif Kanal Ağı” ve “Personel Özellikleri” olarak
belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2019 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 20 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 45 |
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.