Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik öz yeterlik algılarını tespit etmektir. Genel amaç çerçevesinde oluşturulan alt sorular; sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik öz yeterliklerinin kıdem, cinsiyet, hizmetiçi eğitim alıp almama, üniversitede değerler eğitimi dersi alıp almama ve çocuk sahibi olup olmama değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığına yönelik sorulardır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2023-2024 eğitim öğretim yılında İstanbul ili sınırları içerisinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise 130 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Sınıf öğretmenlerine uygulanan formda demografik bilgiler ve “Sınıf Öğretmenlerinin Değerler Eğitimi Öz-Yeterlik Ölçeği” yer almaktadır. Veri analizlerinin yapılmasında SPSS programından yararlanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik öz yeterlik algıları ölçeğinden elde edilen bulgulara göre üniversitede ders alıp almama değişkeninin ölçek geneli ve değerlendirme alt boyutunda, hizmetiçi eğitim alıp almama değişkeninin ise beş farklı alt boyutu ölçen öz yeterlik ölçeğinin dört farklı boyutunda (ölçek geneli, öğretmen davranışları, planlama-uygulama, değerlendirme) anlamlı düzeyde farklılıklar oluşturduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet, çocuk sahibi olup olmama ve kıdem değişkenlerinin ölçeğin herhangi bir alt boyutunda anlamlı düzeyde farklılık oluşturmadığı saptanmıştır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitim Sosyolojisi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 13 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 14 Temmuz 2024 |
| Kabul Tarihi | 15 Kasım 2024 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 17 Sayı: 2 |