Okulöncesi dönemden okuma yazma öğrenerek ilkokul birinci sınıfa başlayan öğrencilerin
ilkokuma yazmayla başlayan öğrenme öğretme sürecinde karşılaştıkları sorunları
belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunda okulöncesi dönemden okuma öğrenerek ilkokul birinci sınıfa
başlamış 64 öğrenci ve bu öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıflarda görevli 37 sınıf
öğretmeni yer almaktadır. Okulöncesi dönemden okuma yazma öğrenerek birinci sınıfa
başlamış öğrenciler en çok ekran ve bilgisayar klavyesinden transfer yaparak okuma
öğrenmektedirler. Anasınıfında çizgi çalışmaları, harf öğretimi ve isim-soy isim yazma
etkinlikleri öğrencilerin okumasını etkileyen çalışmalardır. Bu öğrencilerin okuma becerileri
ile yazma becerileri aynı oranda gelişmemiştir. Elde edilen verilere göre okulöncesi
dönemden erken okuma öğrenerek birinci sınıfa başlayan öğrencilerin öğrenme-öğretme
sürecinde motivasyon düşüklüğü ve yazı sorunu yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Temmuz 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 56 |