Bu araştırmanın amacı, kız çocuklarının okullaşma engellerini belirlemek ve bu engelleri
kaldıracak çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırmada veriler, nitel araştırma
yöntemiyle yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Araştırmada, durum çalışması
desenlerinden
birisi olan “iç içe geçmiş tek durum” deseni kullanılmıştır. Ulaşılan
sonuçlara göre, özellikle kız çocuklarının okullulaşma oranının düşük olmasının temel
nedeninin sosyo-kültürel ve ailevi nedenler olduğu, okulda devamsızlık yapmalarının
temel nedeninin ekonomik olduğu, okulu terk etmelerinin temel nedeninin ise sosyo-kültürel
ve ekonomik nedenler olduğu belirlenmiştir. Özellikle kız çocuklarının okullulaştırma
oranını artırmak amacıyla yapılan önerilerin başında ailelerin ikna edilmesi gelirken,
bunu ailelere ekonomik destek sağlama gelmektedir. Öğrencilerin okuldaki devamsızlıklarını
azaltmak için aile ve okula yönelik öneriler yapılırken, çocukların okul terkini
önlemek amacıyla yapılan önerilerin başında ise ailevi, kişisel ve okula yönelik öneriler
gelmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Temmuz 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 56 |