Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SİYASAL İLETİŞİMDE TWITTER KULLANIMI: 27. DÖNEM ERZURUM MİLLETVEKİLLERİ

Yıl 2022, Sayı: 90, 477 - 496, 28.03.2022

Öz

Teknolojik gelişmeler ile ortaya çıkan yeni iletişim mecraları siyasal iletişimde de
dönüşümler yaratmaktadır. Siyasi aktörler yeni iletişim mecralarında var olarak hedef
kitleleri ile iletişime geçme olanağı bulmaktadırlar. Twitter bu platformlardan biridir.
Ana akım medyaya kıyasla daha hızlı, coğrafi sınırlıklardan muaf, yatay iletişim olanağı sunan, zaman ve mekân sınırlılığı olmayan Twitter, hem vatandaş hem de siyasi
aktörler tarafından yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Siyasal iletişimde son yıllarda
en çok kullanan platformlardan biri olan Twitter, etkileşim özelliği ile siyasal iletişime
yeni bir ivme kazandırmaktadır. Çalışmanın evrenini Türkiye Büyük Millet Meclisinde yer
alan 27. Dönem milletvekilleri Twitter resmi hesapları oluştururken örneklem olarak 27.
Dönem Erzurum Milletvekillerinin resmi Twitter hesapları kendilerinden gerekli izinler
alınarak incelenmiştir. Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılarak kategorileştirilen
veriler, grafik ve tablolar oluşturularak analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. İ. (2018). Sosyal medyada siyasal iletişim. İstanbul: Erguvan yayınevi.
  • Akar, E. (2009). Pazarlama bağlamında geleneksel ve internette ağızdan ağıza iletişim: Kuramsal bir çerçeve. Erciyes Üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi dergisi, (32), 113-134.
  • Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması sosyal medya web’de pazarlama stratejileri. Ankara: Elif yayınevi.
  • Atabek, N. (1998). Gündem belirleme yaklaşımı. İstanbul Üniversitesi İletişim fakültesi dergisi(7), 155-174.
  • Aziz, A. (2003). Siyasal iletişim. Ankara: Nobel yayınları.
  • Bozarth, J. (2010). Social media for trainers. San Francisco: Pfeiffer publish.
  • Enli, G. S., & Skogerbø, E. (2013). Personalized campaigns in party-centred politics: Twitter and Facebook as arenas for political communication. Information, communication & society, 16(5), 757-774.
  • Fraia, G. D., & Missaglia, M. C. (2014). The use of Twitter in 2013 Italian political election. In Social media in politics (pp. 63-77). Springer,
  • Genel, M. G. (2012). Siyasal İletişim kampanyalarında sosyal medyanın kullanımı; 12 Haziran 2011 Seçimleri “Twitter” örneği. The Turkish online journal of design, art and communication, 2(4), 23-31.
  • Geray, H. (2017). Toplumsal araştırmalarda nicel ve nitel yöntemlere giriş. Ankara: Ütopya yayınevi.
  • Godnov, U., & Redek, T. (2014). The use of Twitter for political purposes in Slovenia. Romanian journal of political science, 14(1), 4.Cham.
  • Güngör, N. (2011). İletişim: Kuramlar ve yaklaşımlar. Ankara: Siyasal kitabevi.
  • Kılıç, G., ve Gökulu, D. (2020). Sosyal medyada siyasal iletişim: 31 Mart 2019 Yerel seçimlerinde siyasi liderlerin Twitter kullanımı. Journal of awareness, 5(2), 213- 236.
  • Mutlu, E. (1998). İletişim sözlüğü. İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Özutku, F., Küçükyılmaz, M., Çapur, H., İlter, K., Sığın, İ., & Arı, Y. (2014). Sosyal medyanın ABC'si. İstanbul: ALFA yayınları.
  • Tekinalp, Ş., ve Uzun, R. (2019). İletişim araştırmaları ve kuramlar. İstanbul: Beta basım yayım.
  • Thomases, H. (2010). Twitter@ Marketing: An hour a day. Canada: Wiley publishing.
  • Yüksel, E. (2001). Medyanın gündem belirleme gücü. Konya: Çizgi kitabevi.
Yıl 2022, Sayı: 90, 477 - 496, 28.03.2022

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. İ. (2018). Sosyal medyada siyasal iletişim. İstanbul: Erguvan yayınevi.
  • Akar, E. (2009). Pazarlama bağlamında geleneksel ve internette ağızdan ağıza iletişim: Kuramsal bir çerçeve. Erciyes Üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi dergisi, (32), 113-134.
  • Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması sosyal medya web’de pazarlama stratejileri. Ankara: Elif yayınevi.
  • Atabek, N. (1998). Gündem belirleme yaklaşımı. İstanbul Üniversitesi İletişim fakültesi dergisi(7), 155-174.
  • Aziz, A. (2003). Siyasal iletişim. Ankara: Nobel yayınları.
  • Bozarth, J. (2010). Social media for trainers. San Francisco: Pfeiffer publish.
  • Enli, G. S., & Skogerbø, E. (2013). Personalized campaigns in party-centred politics: Twitter and Facebook as arenas for political communication. Information, communication & society, 16(5), 757-774.
  • Fraia, G. D., & Missaglia, M. C. (2014). The use of Twitter in 2013 Italian political election. In Social media in politics (pp. 63-77). Springer,
  • Genel, M. G. (2012). Siyasal İletişim kampanyalarında sosyal medyanın kullanımı; 12 Haziran 2011 Seçimleri “Twitter” örneği. The Turkish online journal of design, art and communication, 2(4), 23-31.
  • Geray, H. (2017). Toplumsal araştırmalarda nicel ve nitel yöntemlere giriş. Ankara: Ütopya yayınevi.
  • Godnov, U., & Redek, T. (2014). The use of Twitter for political purposes in Slovenia. Romanian journal of political science, 14(1), 4.Cham.
  • Güngör, N. (2011). İletişim: Kuramlar ve yaklaşımlar. Ankara: Siyasal kitabevi.
  • Kılıç, G., ve Gökulu, D. (2020). Sosyal medyada siyasal iletişim: 31 Mart 2019 Yerel seçimlerinde siyasi liderlerin Twitter kullanımı. Journal of awareness, 5(2), 213- 236.
  • Mutlu, E. (1998). İletişim sözlüğü. İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Özutku, F., Küçükyılmaz, M., Çapur, H., İlter, K., Sığın, İ., & Arı, Y. (2014). Sosyal medyanın ABC'si. İstanbul: ALFA yayınları.
  • Tekinalp, Ş., ve Uzun, R. (2019). İletişim araştırmaları ve kuramlar. İstanbul: Beta basım yayım.
  • Thomases, H. (2010). Twitter@ Marketing: An hour a day. Canada: Wiley publishing.
  • Yüksel, E. (2001). Medyanın gündem belirleme gücü. Konya: Çizgi kitabevi.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yelda Korkut Bu kişi benim

Ceren Şahin

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 90

Kaynak Göster

APA Korkut, Y., & Şahin, C. (2022). SİYASAL İLETİŞİMDE TWITTER KULLANIMI: 27. DÖNEM ERZURUM MİLLETVEKİLLERİ. EKEV Akademi Dergisi(90), 477-496.