Bu araştırma, Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından düzenlenen gençlik kamplarında görev almak üzere
Kamp Liderliği Eğitimi’ne gönüllü olarak katılan kamp liderleri
adaylarının kültürel zekâ düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesini amaçlamaktadır.
Tekil tarama modeli kullanılan araştırmanın örneklemini kamp liderliği eğitiminde
yer alan 272 kamp lideri adayı oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak kişisel
bilgi formu ile birlikte ‘Kültürel Zekâ Ölçeği’ kullanılmıştır. Veri setine Kolmogorov-Smirnov normallik testi,
Mann-Whitney U testi, Kruskal Wallis-H testleri ile tanımlayıcı
istatistiklerden (yüzde, frekans, standart sapma) yararlanılmıştır. Sonuç olarak; kamp
liderliği eğitimine katılan kamp lideri adaylarının motivasyonel kültürel zekâ düzeylerinin en yüksek ortalamaya
(x=4,37, ss=0,610), bilişsel kültürel zekâ ortalamalarının (x=3,61, ss=0,618), ise en düşük ortalamaya sahip olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.
Ayrıca,yabancı dil bilgisi daha iyi seviyede olan kamp lideri adaylarının kültürel zekâ düzeylerinin,
yabancı dil bilgisi zayıf olanlara göre istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu yapılan araştırmada ortaya çıkmıştır.
Bunun nedeninin yabancı dil bilgi düzeyinin kültürel zekâyı önemli derecede etkilediği düşünülmektedir.
Kadın ve erkek kamp lideri adaylarının kültürel zekâ düzeylerinde istatiksel olarak anlamlı farklılığın ise
kadınların sosyokültürel durumlarından kaynakladığı düşünülmektedir. Son olarak kamp lideri
adaylarının diğer demografik değişkenlere göre kültürel zekâlarının benzer seviyede olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.
Çalışmadaki amacın bu yönde olduğu kamp lideri adaylarının
kültürel zekâ seviyesinin belirli bir ortalamanın üstünde olduğu istatistiksel olarak ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 89 |