Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda görev yapan yöneticilerin müzik dersine ilişkin tutumlarını inceleyerek müzik derslerine okuldaki müzik etkinliklerine ve müzik öğretimine ne ölçüde önem ve katkı sağlayabildiklerini tespit etmek ve çözüm önerileri getirmektir. Araştırmanın evrenini, 2013-2014 eğitim-
öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Ortaokullarda görev yapan yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesinde basit tesadüfi örnekleme (simple random sampling) yöntemi ile seçilen 24 il içerisinden ve yine aynı yöntemle belirlenen 85 ortaokulda görev yapan 221 okul idarecisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen “Müzik dersine ilişkin tutum ölçeği” ile toplanmıştır. Nicel verilerin istatistiksel çözümlemelerinde SPSS 17.0 paket programından yararlanılmıştır. Nicel veriler Faktör Analizi, Cronbach Alpha Güvenirlik Formülü, KMO ( Kaiser, Mayer Olkin) , BTS ( Barlett’s Testi), Mann-Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi ile çözümlenmiştir. İstatistik sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyinde yorumlanmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, ortaokul yöneticilerinin Müzik dersine ilişkin tutumlarında herhangi bir değişim gözlenmemiştir. Bu çerçevede, müzik derslerinin işlevselliğinin artırılması ve idareciler tarafından daha fazla desteklenmesine yönelik öneriler getirilmiştir.
Ortaokul Müzik Dersi Müzik Eğitimi Ortaokul Yöneticileri Ortaokul, Müzik Dersi, Müzik Eğitimi, Ortaokul Yöneticileri, Tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 72 |