Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin siber zorbalık, siber mağduriyet ve insani değerler arasındaki ilişkinin kendi aralarında ve demografik özellikler açısından
incelenmesidir. Araştırma, İstanbul ilinin Bağcılar ilçesindeki 5 resmi ortaokulun 6.,7.,8. sınıflarında eğitim gören 191’i kız (%61,8) ve 118’i erkek (%38,2) olmak üzere toplam
309 öğrenci ile yürütülmüştür. Öğrencilerin yaşları 12 ile 15 arasında değişmektedir. Araştırmamızda ilişkileri ve bağlantıları inceleyen ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma ile ilgili veriler ‘’Siber Zorbalık ve Siber Mağduriyet Ölçeği’’, ‘’İnsani Değerler Ölçeği’’ ve ‘’Demografik Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin
istatistiksel analizleri SPSS 15 paket programı ile yapılmıştır. Araştırma neticesinde öğrencilerin siber zorbalık durumları ile siber mağduriyet durumları arasında istatistiksel
olarak anlamlı, pozitif yönde ve orta düzeyde korelatif bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin siber zorbalık durumları ile sorumluluk, barışçı olma, saygı ve dürüstlük şeklindeki
insani değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı, negatif yönde ve orta düzeyde ilişkiler görülmüşken; siber zorbalık durumu ile dostluk/arkadaşlık ve hoşgörü şeklindeki
insani değerler arasında istatistiksel olarak anlamlı, negatif yönde ve zayıf ilişkiler olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırma bulguları siber zorbalık, siber mağduriyet ve insani
değerlere ait puanların demografik değişkenler açısından anlamlı şekilde farklılaştığını göstermiştir.
Siber Zorbalık Siber Mağduriyet İnsani Değerler Ortaokul Din Psikolojisi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 77 |