Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR

Yıl 2019, Sayı: 77, 341 - 346, 28.02.2019

Öz

Türk fotoğraf sanatı Osmanlı son dönemindeki Abdullah Biraderler ile başlamış ve günümüze kadar Ara Güler gibi pek çok ünlü fotoğraf sanatçısının yetiştiği bir alan olmuştur. Cumhuriyet döneminde turistik ve belge amaçlı çekimler ile devam eden fotoğraf sanatı, 1980’lerden sonra belgesel hüviyetini yavaş yavaş sanatsal üretime bırakmaya
başlamıştır. Şahin Kaygun, fotoğraf sanatında deneysel çalışmaları ile bir öncü niteliğinde olup, çok erken hayata veda etmesine rağmen yaptığı başarılı işler ile adını Türk
fotoğraf sanatı tarihine geçirmeyi başarmış bir sanatçıdır. Onun polaroid fotoğrafları ve fotoğraf üzerine uyguladığı kazıma ve boya ile müdahale etme gibi teknikleri onu avangard ve önemli kılmaktadır. 1980 öncesi politik olayların da etkisiyle sosyal değişim ve gelişmeleri takip ederek dönemine hem ışık tutmuş, hem de belgesel özellikte fotoğraflar
ortaya koymuştur. Kaygun, eserlerinde fotoğraf dışı teknikleri kullanarak gerçekleştirdiği özgün müdahaleleriyle sanatın farklı disiplinlerini çalışmalarında bir araya getirmiş,
Türk fotoğraf sanatına estetik ve biçim olarak yeni bir anlatım dili kazandırmıştır. Yurt içi ve yurt dışında düzenlediği fotoğraf sergileriyle Tüek fotoğrafını sanat camiasında
başarıyla temsil etmiştir.

Kaynakça

  • Ak S. A. (1987). 25 yılın Türk fotoğraf tutanağı 1960-1985, İstanbul: İfsak Yayınları.
  • Ak, S. A. (2001). Erken cumhuriyet dönemi Türk fotoğrafı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Akoğul, M. (1999). Şahin Kaygun’da belgeci fotoğraf anlayışı, Geniş Açı Fotoğraf Sa- natı Dergisi, 6, 52-58.
  • Çakırkaya, S. Http://Www.İstanbulmodern.Org/Tr/Sergiler/Gecmis-Sergiler/Sahin-Kay- gun_1488.Html, (02.08.2018).
  • Çizgen E. (1980). Yeni fotoğraf 1980 Türk fotoğraf yıllığı, İstanbul: Yeni Fotoğraf Ya- yınları.
  • Ertan G. (2005). Türk fotoğrafında 1960 sonrası, İstanbul: Bileşim Yayınları.
  • Kongar E. (1993). Demokrasi ve kültür, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Özdemir, A.B. (1996). Fotoğrafik dil yetisinin evrimi bağlamında müdahale sorunsalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özdemir, A.B. (1997). Fotoğraf dergisi, Sesini Arayan Görüntüler Şahin Kaygun, 98- 100.
  • Özendes, E. (1999). Türkiye’de fotoğraf, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Özsezgin, K. (1993). Türkiye’de sanat, Plastik Sanatlar Dergisi, Şahin Kaygun: Uçurum- lara Adanmış Kısa Bir Yaşam, 39.
  • Rıfat, S. (21 Ocak 1984). Şahin Kaygun’un polaroidleri, Cumhuriyet Gazetesi.
  • Yıldırım, N. (2015). Şahin Kaygun’un 1980’li yıllar Türk fotoğrafına getirdiği yeni yak- laşımlar, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sa- natlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rasim Soylu Bu kişi benim

Nevzat Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 77

Kaynak Göster

APA Soylu, R., & Yıldırım, N. (2019). ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR. EKEV Akademi Dergisi(77), 341-346.