Bu araştırmada işbirlikli öğrenme modelinin 6. sınıf “Madde ve Isı” ünitesinde öğrencilerin
akademik başarıları üzerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu araştırmada işbirlikli
öğrenme modelinin Okuma-Yazma-Uygulama ve Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri yöntemlerinin,
öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisini belirlemek amacıyla yarı deneysel
yöntem ve öğrencilerin demografik özelliklerinin belirlenmesi amacıyla betimleme-tarama
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ağrı ilinde iki farklı ilköğretim okulunda
öğrenim gören 123 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Ön Bilgi
Testi (ÖBT), Akademik Başarı Testi (ABT) ve Öğrenci Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin
analizinde ön bilgi testi ve akademik başarı testlerinden elde edilen verilere ANOVA
uygulanmıştır. Ayrıca öğrenci kişisel bilgi testlerinden elde edilen verilere tanımlayıcı istatistikler
yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre ÖTBB yönteminin uygulandığı
gruplardaki öğrencilerin başarı düzeyleri, OYU yönteminin ve öğretmen anlatımlı yönteminin
uygulandığı gruplardaki öğrencilerin başarı düzeylerinden istatistiksel olarak anlamlı olduğu
görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin sosyoekonomik durumlarının akademik başarılarını etkilediği
belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 58 |