Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

POPÜLER KÜLTÜRÜN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE ALGILANAN ETKİLERİ

Yıl 2014, Sayı: 58, 469 - 484, 20.03.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı, popüler kültürün ortaöğretim kurumlarındaki öğrenciler üzerinde
meydana getirdiği etkileri belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2012-2013
eğitim öğretim yılında Gaziantep ilinde görev yapan 24 ortaöğretim öğretmeni oluşturmaktadır.
Araştırmanın çalışma grubunu belirlemek için amaçlı örnekleme yöntemlerinden
‘‘maksimum çeşitlilik’’ örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çeşitliliği sağlayabilmek
için, araştırmada farklı üç lise türünde çalışan öğretmenler seçilmiştir. Nitel araştırma
desenlerinden “durum çalışmasıdır”. Araştırma verilerinin toplanmasında nitel araştırma
yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Popüler kültürün
öğrenciler üzerindeki etkilerini velilere, öğretmenlere, okul yönetimine ve okul çalışanlarına
göstermesi açısından önemlidir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre
popüler kültür, öğrenci davranışlarında, olumlu ve olumsuz birçok etki oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Akar, H. (2009). Popüler kültür ve moda. Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 1(1).
  • Armağan, İ. (2004). 21. yüzyıl eşiğinde türkiye gençliği. (Birinci Basım). Ankara: Kırkırsaklılar Vakfı Usadem.
  • Ayaşlı, Z. (2006). Televizyonun popüler kültürü oluşturma ve yayma etkisi. (Y. Lisans Tezi). İstanbul: İstanbul Üni., Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aydoğmuş, H. (2006). Popüler kültürün lise gençliğine etkileri. (Y. Lisans Tezi), İstanbul: Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baytaş, N. ve Demir, A., (1999). Gençlik ve modernleşme. İstanbul: Ağaç Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün,Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F.(2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (3. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cheung, C. (2001). The use of popular culture as a stimulus to motivate secondary students’ English learning in Hong Kong. ELT Journal 55(1), 55–61.
  • Cohen, L., Manion, L. (1994). Research methods in education. London: Routledge Duygu S., Öztürk, G., Bıkmaz, F. (2007). Popüler kültür ve okul: Ankara ve Bolu İllerinde İ.Ö. öğrencileri üzerine yapılan bir araştırma, Popüler Kültür ve Çocuk.
  • Ankara: Dipnot Yayınları Ankara, s. 104–105.
  • Düzgün, M., (2004). Popüler kültür ve ürünlerin oluşumunda medyanın rolü. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, (Özel Sayı, 57. 149-152)
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 2. Baskı) ,Ankara: Anı Yayıncılık Erdoğan, İ. (2004). Popüler kültürün ne olduğu üzerine. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi Özel Sayı, 57, 7-19.
  • Gee, J.P. (2005). The classroom of popular culture.www.edletter.org/current/gee.shtlm (Erişim Tarihi:12.12.2012).
  • Güngör, N. (1999). Popüler kültür çıkmazı. Popüler kültür ve iktidar. Der.:Nazife Güngör. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Hagood, M.C., Alvermann, D.E., & Heron-Hruby, A. (2010). Bring it to class: Unpacking pop culture in literacy learning. NewYork: Teachers College Press.
  • Kan, Ç., (2011). Sosyal Bilgiler Dersi ve popüler kültür. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40), 37-43.
  • Kaya, K. ve Tuna M. (2010). Popüler kültürün ilköğretim çağındaki çocukların aile içi ilişkileri üzerindeki etkisi. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 237-256.
  • Köknel, Ö. (1979). Cumhuriyet gençliği ve sorunları. (Birinci Basım.) İstanbul: CemYayınevi. Yaylagül, L. (2004). Yarışma programları ve ideolojisi. Bilim Ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 5 (57), 182–183.
  • Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. ThousandOaks: Sage Publications.
  • Özdemirci, A. (2004). Popüler kültür, tüketim psikolojisi ve imaj yönetimi: Türkiye. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özden Ö. ve Barışeri N. (2010). Üniversite. öğrencilerinin popüler kültür ve popüler müzikle ilgili görüşleri E-Journal of New World Sciences Academy. 5(4).
  • Özkan, H.H. (2006). Popüler kültür ve eğitim. Kastamonu Eğitim Dergisi. 14(1),.29-38.
  • Sheldon, P. The relationship between unwillingness-to-communicate and students’ facebook use Louisiana State University. Baton Rouge,LA,USA.http://uahuntsville. academia.edu/PavicaSheldon/ apers/150149/
  • Sözen, E. (2004). Popüler kültür retoriği. Doğu Batı Düşünce Dergisi, 15, 55-66.
  • Şahin, M.,C. (2005). Türkiye’de Gençliğin Toplumsal Kimliği ve Popüler Tüketim Kültürü. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 25(2), 157-181.
  • Temur T., Vuruş N. (2009). İnternet (genel ağ) ortamında Türkçenin kullanımına ilişkin bir çözümleme. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(22).
  • Wartella, Ellen, Gary E. Knell. (2004). Raising a world-wise child and the power of media. PhiDelta Kappan, 86(3).
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri(8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Habib Özgan Bu kişi benim

Mustafa Cüneyt Arslan Bu kişi benim

Mevlüt Kara Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 58

Kaynak Göster

APA Özgan, H., Arslan, M. C., & Kara, M. (2014). POPÜLER KÜLTÜRÜN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE ALGILANAN ETKİLERİ. EKEV Akademi Dergisi(58), 469-484.